Tänkte kompensera för det faktum att det gick åt helvete i Stryktipset med att sätta alla 13 imorgon.
3-3-24
1 Arsenal - Liverpool 1
2 Bournem. - Manch.U 1X2
3 Djurgård. - Elfsborg 1
4 Häcken - Örebro 1
5 Kalmar FF - Malmö FF 12
6 Dalkurd - Halmstad 1X
7 IK Frej - AFC Utd 2
8 Sevilla - Barcelona 2
9 Dortmund - B.München 2
10 Marseille - Toulouse 1X2
11 Nancy - Lyon 2
12 Haugesund - Tromsö 1X2
13 Odds BK - Sarpsbor. 12
De favoriterna jag vill varna för sett till streckningen den här omgången är Malmö FF, 11% på Kalmar FF hemma är ett fynd. Malmö borde vinna men sett till oddsen tycker jag skrälltvåan är rimlig. Borde Kalmar vinna 1/10 matcher hemma mot MFF? Ja, är mitt svar.
Gällande Man utd så bör de vara favoriter, men 5% på Bournemouth hemma? Helt orimligt, framförallt i en premiäromgång där "allt kan hända" som Hamrén brukade säga. Kan tycka att det inte är helt orimligt att gardera den här matchen enbart baserat på den sjuka % Manutd har. De är dock stora favoriter så jag propagerar inte för att man ska singla Bournemouth precis.
Även Marseille är favoriter i fara, de har inte imponerat under försäsongen och Toulouse har dessutom bra facit senaste två matcherna mot just Marseille. Marseille bör vara favoriter, men 18% på X och 9% 2 i en premiäromgång när Marseille inte övertygad, det är för bra för att inte lägga lite garderingar.
14% på Tromsö i match 12 är också det taget för min de, framförallt då de vann senaste bortamötet mot Haugesund och att Tippeligans tabell är helt galen, det enda laget som fortsätter prestera någorlunda konstant är Rosenborg.
Sista matchen är också den intressant, Odds skulle jag säga vara seriens bästa/näst bästa lag när de presterar, men de har presterat rätt dåligt senaste tiden. Därför tycker jag att en tvåa på Sarpsborg till 11% är ett fint odds.
Känns ju som att jag listat hälften av alla matcher som potentiella skrällar, men det är lite så jag upplever det. Jag tycker det är svårmotiverat att lag som det kanske bara skiljer 10 poäng mellan när säsongen är streckade till 75%, samtidigt som 10% streckat en rak tvåa. Jag tror att åtminstone 2 favoriter av de jag listat inte kommer hålla och att det blir rätt fin utdelning imorgon. Det är synd att utdelningen är så sketen på EP då jag tycker att den är omgången är betydligt mer intressant än dagens stryktipsomgång och nej, det säger jag inte för att jag är bitter.