Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-03, 14:37
Medlem
R 0-7-16

1. Chelsea - Arsenal 1
2. Liverpool - Blackpool 12
3. Djurgård. - AIK 2
4. Halmstad - Brommap. 1X2 M
5. Trelleb. - Malmö FF 1X
6. Inter - Juventus 1X
7. Napoli - Roma X2
8. Barcelona - Mallorca 1
9. R.Madrid - Deportivo 1
10. Elfsborg - Åtvidab. 1
11. Häcken - Örebro X2
12. IFK Göteb - Mjällby 1X
13. Kalmar FF - Gefle 1X
Citera
2010-10-03, 14:44
Medlem
Cpt.Shinobis avatar
1. Chelsea - Arsenal 1 2
2. Liverpool - Blackpool 1 X
3. Djurgård. - AIK 1
4. Halmstad - Brommap. 1 2
5. Trelleb. - Malmö FF 1X
6. Inter - Juventus 2
7. Napoli - Roma X
8. Barcelona - Mallorca 1
9. R.Madrid - Deportivo 1 X
10. Elfsborg - Åtvidab. 1
11. Häcken - Örebro 2
12. IFK Göteb - Mjällby X
13. Kalmar FF - Gefle X

32 riksdaler ville araben i kiosken ha för denna rad..
Citera
2010-10-03, 14:45
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Det du säger nu är att du, för att få några pengar, måste sätta samtliga utsatta skrällar. Vilket inte är speciellt troligt. Du kanske sätter 2 av dina osannolika tecken. Säg krysset på Gefle och på Liverpool. Men det är fortfarande alldeles för lite för att dina 13 ska ge mer än 10-15k. Tror jag i alla fall. Eller med andra ord: Makulera. Gör om.

Visst. Jag tror inte att mina rader, rent sannolikt, har någon chans heller, även om jag har en vag känsla för de enskilda tecknen. Men nog fan sitter jag hellre på det systemet än på ditt. För OM jag mot all förmodan skulle vinna något på en sådan rad medför det inte bara kosing. Det medför en hejdundrandes respekt också. En respekt som väl ändå är halva moroten till att lira. Inte sant? Man vill helt enkelt känna att man sätter några skrällar.
Ligger mycket sanning i det du skriver. Men lagd rad ligger. Att ändra ett system strax före spelstopp är något jag aldrig skulle göra. Det skulle kännas alltför bittert om den första tanken visade sig vara rätt. Och nog tror jag att mitt system kan ge mer än 15k om jag sätter 13. Men idag är jag som sagt glad om jag sätter 13 överhuvudtaget.

Du har all min respekt om du sätter 13 med din rad. Nu kör vi!
Citera
2010-10-03, 15:53
Medlem
Cpt.Shinobis avatar
Fan ska Åtvidaberg fucka hela systemet??

Kom igen fittellos..
Citera
2010-10-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Shinobi
Fan ska Åtvidaberg fucka hela systemet??

Kom igen fittellos..

Säger fan samma!! Nu får fan ellos lägga mål. Samma gäller blåvitt & mjällby, nu måste något lag göra mål!!
Citera
2010-10-03, 16:50
Medlem
Cpt.Shinobis avatar
Horungarna Roma fitta till d...
Citera
2010-10-03, 21:55
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rompah
Någon motivering till Madrid matchen? Eller ren gissning
Ren skär gissning faktisk. Bara drar raden rätt ner på känsla i butiken.
Orkar bara inte tröska igenom tabeller eller och statistik, sen ändå sitta
med 6-7 rätt. Känns som bortkastat tid när det ändå inte stämmer.
Vet ju aldrig ändå, skulle känns fint om det trots allt funka nångång så.

Tittar lite på matcherna, men får inte mycket betänketid.
Senast redigerad av charkov 2010-10-03 kl. 21:58.
Citera
2010-10-03, 22:33
Bannlyst
Jag fick 12 i ramen, ett gäng elvor i utbetalning.

Fråga: Jag ville köra 1X2 på Pool-Blackpool, men min spelpartner tvingade in sin spik i just den matchen. Vi har den regeln, varsin spik. Jag försökte övertala honom att spika Napoli eller Elfsborg istället - men det vägrade han. Så jag spikade Elfsborg och han tog Liverpool, trots att det var genuint råidiotiskt.
Hade vi fått en oavgjord match i antingen Chelsea eller Stockholmsderbyt så hade vi haft 13 rätt.

Noterar att det inte är någon utdelning på 13 rätt, så jag anar att det hade betalat bra. Anta att det inte fanns något annat system som hade suttit på X Chelsea eller derbyt.
Vad ger 13 rätt för en ensam vinnare på Europatipset? Det finns ingen 10 miljonersbonus där va?
Citera
2010-10-03, 23:48
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Noterar att det inte är någon utdelning på 13 rätt, så jag anar att det hade betalat bra. Anta att det inte fanns något annat system som hade suttit på X Chelsea eller derbyt.
Vad ger 13 rätt för en ensam vinnare på Europatipset? Det finns ingen 10 miljonersbonus där va?

Du skulle kunna kolla statistiken på Svenska Spels resultatsidor. Där står utdelningarna för år tillbaka i tiden. Men du skulle förmodligen inte komma över 2 millar på Europa. Jag vet inte varför, men jag skulle nog höfta till med 1,4 milj. till en ensam vinnare. Någonstans där brukar det väl nämligen ligga.

Ni var alltså relativt långt ifrån trots allt, eftersom det bara blev ett gäng 11or som gav utdelning om jag fattat det rätt. Just det är väl felet med reducerade också, som jag var inne på igår. Får man 10 eller 11 i ramen så har man nästan garanterat en rad med detta antal (eftersom de missade matcherna redan skapat skillnad mellan raderna). Hmm. Dumt formulerat, men det blir ju så. Man missar match 1 och 2 men sätter resten. Hade man då garderat de två första så kommer ju många av raderna att skilja i just dessa matcher, varför chansen till 11 rätt blir ganska stor.

Sätter du däremot 13 i ramen så blir chansen genast fjuttigare och du har med en 12-garanti inte mer än 1/8 chans till 13. Tretton känns således rätt hopplöst med reducerade system, men desto lättare att överhuvudtaget nå utdelning när man har 10 eller 11 i ramen. Och kanske viktigast av allt, desto roligare att följa tipset när man inte försvinner i första matchen.
Citera
2010-10-04, 16:54
Medlem
Kimpa84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Du skulle kunna kolla statistiken på Svenska Spels resultatsidor. Där står utdelningarna för år tillbaka i tiden. Men du skulle förmodligen inte komma över 2 millar på Europa. Jag vet inte varför, men jag skulle nog höfta till med 1,4 milj. till en ensam vinnare. Någonstans där brukar det väl nämligen ligga.

Ni var alltså relativt långt ifrån trots allt, eftersom det bara blev ett gäng 11or som gav utdelning om jag fattat det rätt. Just det är väl felet med reducerade också, som jag var inne på igår. Får man 10 eller 11 i ramen så har man nästan garanterat en rad med detta antal (eftersom de missade matcherna redan skapat skillnad mellan raderna). Hmm. Dumt formulerat, men det blir ju så. Man missar match 1 och 2 men sätter resten. Hade man då garderat de två första så kommer ju många av raderna att skilja i just dessa matcher, varför chansen till 11 rätt blir ganska stor.

Sätter du däremot 13 i ramen så blir chansen genast fjuttigare och du har med en 12-garanti inte mer än 1/8 chans till 13. Tretton känns således rätt hopplöst med reducerade system, men desto lättare att överhuvudtaget nå utdelning när man har 10 eller 11 i ramen. Och kanske viktigast av allt, desto roligare att följa tipset när man inte försvinner i första matchen.

Jag håller med dig på det sista, det är roligare när man hela tiden har chansen, och 13 rätt är väl fortfarande respekt ?

Jag blir fortfarande inte klok på systemet, jag hade ju 10 rätt på kupongen med R5-5-108(11) men fick inget för det. jag missade ju "såklart" Blackpool med halv gardering och barca, o kalmar där jag satte mina säkra ettor. Är det större chans att så att säga inte få pengar när man missar de säkra matcherna eller hur fan fungerar det???

Och ja, jag var duktig i skolan på allt , utom matte

Det är ju inte så att jag gråter över 80 spänn va, men jag är nyfiken om du kan förklara!
Citera
2010-10-04, 19:04
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimpa84
Det är ju inte så att jag gråter över 80 spänn va, men jag är nyfiken om du kan förklara!

Du är definitivt inne på rätt spår, och jag antar att du fick ett gäng 9or tillslut. Eller åtminstone någon. Eftersom du missade spikarna ligger radernas variation utspridd över de andra matcherna. Den enda variationen du hade av de missade matcherna var alltså 1X i Pool-Pool. Med 12-garanti hade du haft 50 % chans till 10 rätt. Nu hade du 11-garanti vilket enligt mina beräkningar inte ens innebar 10 % chans till 10 rätt. Jag höftar bara i huvudet, men på ett ungefär.
Citera
2010-10-05, 14:41
Medlem
charkovs avatar
Europatipset ons. 08 okt. 2010

16 Rader....

01. Tyskland-Turkiet 1
02. Nordirl.-Italien 2
03. Moldavien-Holland 2

04. Montenegr.-Schweiz X
05. Cypern-Norge 2
06. Portugal-Danmark 1X

07. Tjeckien-Skottland 1X
08. Irland-Ryssland 2
09. Österrike-Azerbajd. 1

10. Serbien-Estland X
11. Albanien.Bosnien H. 1X
12. Grekland-Lettland 1
13. Wales-Bulgarien X2

Denna omgången finns det många med 13 rätt, kan inte bli många överraskningar, eller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in