Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Din poäng är bra, men innebörden i ett
inlägg är just, ett inlägg, med okänd mängd text eller diskussionsdrivande innehåll. Vill man beskriva som du gör får man nog lägga till ett och annat adjektiv till beskrivningen av vilka inlägg man menar.
"word" och "+1" kan ju självklart vara adekvata inlägg. En tråd kanske handlar om hur man översätter ordet 'ord' till engelska, och nästa tråd kan vara en räknetråd där '+1' kanske är ett fullt logiskt svar på ett matteproblem.
Eller inte...

Du har nog så rätt så, och nu var heller inte mina exempel de bästa men antog min poäng blev förstådd.
Och ja må ha tagit i överkant när det kommer till vad som skall och icke skall klassas som inlägg med inverkan av mitt humör, så kanterna är lite luddiga där men det är nu som sagt kort och gott den åsikt jag har.
@ chribsson2 nu är den kvalité jag pratat om inte den språkliga uppbyggnaden utan innehållet i vad som sägs, jag personligen bor i ett land där ca 95% pratar ett annat språk utan några som helst liknande uppbyggnad på grund av olika språkstammar, och det finns de som har dyslexi och alla möjliga orsaker, så att så länge man förstår innehållet och gör sitt bästa får det låta hur det vill.
Men du har din åsikt.
Men nu slutar jag tjata på och tystnar så får tråden fortsätta åt det håll dit den egentligen ska.