2009-03-17, 18:55
Medlem
puckolons avatar
Hur många inlägg finns det tillgängligt på flashback?
Citera
2009-03-17, 18:56
Medlem
Micke Ls avatar
14 782 520 för närvarande.

Hur många av dessa som är tillgängliga vet jag dock inte.
Citera
2009-03-17, 19:00
Medlem
Errogants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke L
14 782 520 för närvarande.

Hur många av dessa som är tillgängliga vet jag dock inte.

Sen är det ju också en definitions fråga vilka som bör klassas som inlägg och vilka knapptryck som aldrig borde ha lämnat "skribentens" fingrar.
Men det är nu bara min subjektiva åsikt att inte allt klassas som inlägg, har en finare definition av inlägg och vad man nu skall kalla resten.
Citera
2009-03-17, 19:01
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errogant
Sen är det ju också en definitions fråga vilka som bör klassas som inlägg och vilka knapptryck som aldrig borde ha lämnat "skribentens" fingrar.
Men det är nu bara min subjektiva åsikt att inte allt klassas som inlägg, har en finare definition av inlägg och vad man nu skall kalla resten.

Det är ju fortfarande inlägg även om du inte gillar dom.
Citera
2009-03-17, 19:26
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Ungefär som man kan känna vid rösträkningen efter varje riksdagsval då...
Citera
2009-03-17, 19:29
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckolon
Hur många inlägg finns det tillgängligt på flashback?
Du ser nuvarande statistiken uppe till höger på förstasidan för forumet. Missat denna månne?
Citera
2009-03-17, 19:41
Medlem
Errogants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det är ju fortfarande inlägg även om du inte gillar dom.

Går Off Topic:
Som jag sa tidigare har jag en subjektiv definition av vad ett inlägg är, och det är att man tillför en diskussion något och lägger sig in i en diskussion.
Jag går själv emot detta nu, men de "inlägg" jag syftar på som jag anser inte är just ett godkänt inlägg är exempelvis " +1 ", " word/ord " och all den form av onödigt trams som inte har något med ämnet att göra ( lite som det jag skriver nu ).

Citera
2009-03-18, 07:41
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Går Off Topic:
Som jag sa tidigare har jag en subjektiv definition av vad ett inlägg är, och det är att man tillför en diskussion något och lägger sig in i en diskussion.
Jag går själv emot detta nu, men de "inlägg" jag syftar på som jag anser inte är just ett godkänt inlägg är exempelvis " +1 ", " word/ord " och all den form av onödigt trams som inte har något med ämnet att göra ( lite som det jag skriver nu ).
Din poäng är bra, men innebörden i ett inlägg är just, ett inlägg, med okänd mängd text eller diskussionsdrivande innehåll. Vill man beskriva som du gör får man nog lägga till ett och annat adjektiv till beskrivningen av vilka inlägg man menar.
"word" och "+1" kan ju självklart vara adekvata inlägg. En tråd kanske handlar om hur man översätter ordet 'ord' till engelska, och nästa tråd kan vara en räknetråd där '+1' kanske är ett fullt logiskt svar på ett matteproblem.

Eller inte...
Citera
2009-03-18, 07:55
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Sen är det ju också en definitions fråga
Jag tycker att flagranta särskrivningar borde räknas bort.....när man gnäller på inläggens kvalitet, så kan det vara läge att hålla ihop orden.

OnT: Nej jag har inget, sorry
Senast redigerad av chribsson2 2009-03-18 kl. 07:58.
Citera
2009-03-18, 16:05
Medlem
Errogants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Din poäng är bra, men innebörden i ett inlägg är just, ett inlägg, med okänd mängd text eller diskussionsdrivande innehåll. Vill man beskriva som du gör får man nog lägga till ett och annat adjektiv till beskrivningen av vilka inlägg man menar.
"word" och "+1" kan ju självklart vara adekvata inlägg. En tråd kanske handlar om hur man översätter ordet 'ord' till engelska, och nästa tråd kan vara en räknetråd där '+1' kanske är ett fullt logiskt svar på ett matteproblem.

Eller inte...

Du har nog så rätt så, och nu var heller inte mina exempel de bästa men antog min poäng blev förstådd.
Och ja må ha tagit i överkant när det kommer till vad som skall och icke skall klassas som inlägg med inverkan av mitt humör, så kanterna är lite luddiga där men det är nu som sagt kort och gott den åsikt jag har.

@ chribsson2 nu är den kvalité jag pratat om inte den språkliga uppbyggnaden utan innehållet i vad som sägs, jag personligen bor i ett land där ca 95% pratar ett annat språk utan några som helst liknande uppbyggnad på grund av olika språkstammar, och det finns de som har dyslexi och alla möjliga orsaker, så att så länge man förstår innehållet och gör sitt bästa får det låta hur det vill.
Men du har din åsikt.

Men nu slutar jag tjata på och tystnar så får tråden fortsätta åt det håll dit den egentligen ska.
Senast redigerad av Errogant 2009-03-18 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in