Glöm inte att göra fradrag!
Som utlänning i Norge, kan man för enkelhetens skulle göra 'standardfradrag 10%' (om inte faktiska kostnader övergår 40.000 NOK)
Jag fick ingen uppgift om vad jag får tillbaks eller ska betala tillbaka. Kan man se det på skatteetaten som inloggad eller när får jag besked om vad notan slutar på?
hej!
tänkte kolla om nån förstår sig på det här. var inne o ändrade lite på min redan levererade selvangivelse då jag förstod att man kan tjäna endel på standardfradraget.
jag har tjänade 215000nkr brutto på 6 månader (om det har nått med saken att göra). och skattat 67000nkr på dom. alltså ca:31%.
när jag gick in på standardfraddrag 3.3.7. så ska man där fylla i en summa, 10% av sin bruttolön? alltså 21000nkr.
men sedan när jag sparar o levererar o tittar på den inskickade selvangivelsen så står det rettet til: -21512.... och nått minus stod det inte innan jag valde standardfradraget.
så nån som vet, blir jag skyldig en himla massa pengar nu? det vore ju olyckligt!
tacksam för svar!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!