2009-03-17, 23:18
Medlem
Walkers avatar
I "I ditt ansikte" när de besökte Mosken (dåligt och fegt avsnitt förövrigt) skämtade Martin om att han såg ut som en kurd men är en vanlig svensk.

Vet inte om hans mamma eller pappa är från utlandet, men det finns helt vanliga svenskar som har ett mer sydeuropeiskt utseende. Vad jag vill minnas från min högstadiebiologi kan fysiska drag från tidigare en generation plötsligt återkomma långt senare. Det klassiska exemplet med att två vita föräldrar får ett svart barn trots att dna motbevisar otrohet.

Känner inte till Sonnebys släkthistoria, men vem vet vad hans farfars mormors mor hade för sig med tattarknallen som hälsade på i byn när männen vara borta
2009-03-18, 00:47
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Musse-kampsport? aka Rallarsving-musse aka Musse från Sökarna?

Just han
2009-03-18, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Känner inte till Sonnebys släkthistoria, men vem vet vad hans farfars mormors mor hade för sig med tattarknallen som hälsade på i byn när männen vara borta

Hahaha.

Det ultimata vore ändå om han reggade på FB och gav oss svar.
2009-03-18, 13:36
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Är du säker?

Såg du inte frågetecknet och smilegubben efteråt?
Hur kan man se så fel?
2009-03-18, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Såg du inte frågetecknet och smilegubben efteråt?
Hur kan man se så fel?

Khafesho!

Jag tyder inte sådana saker lätt på FB.
2009-03-20, 05:54
Medlem
Citat:
I "I ditt ansikte" när de besökte Mosken (dåligt och fegt avsnitt förövrigt) skämtade Martin om att han såg ut som en kurd men är en vanlig svensk.

Nej, han sa att många tror att "en svartskalle med mikrofon = kurd". Han sa aldrig att han är svensk. Han refererade till sig själv som svartskalle.
http://www.youtube.com/watch?v=3o8ZRPkuQqU
2009-03-20, 06:47
Medlem
Citat:

Vet inte om hans mamma eller pappa är från utlandet, men det finns helt vanliga svenskar som har ett mer sydeuropeiskt utseende. Vad jag vill minnas från min högstadiebiologi kan fysiska drag från tidigare en generation plötsligt återkomma långt senare. Det klassiska exemplet med att två vita föräldrar får ett svart barn trots att dna motbevisar otrohet.

Precis vad jag tänkte föreslå! Gammal hederlig tattare. Fast det där med hederlig kanske inte är riktigt rätt ord i sammanhanget...

.
2009-05-07, 16:35
Medlem
Enligt "Sveriges befolkning 1980" hade han mellannamnet "Omar" 1980. Det antyder isåfall att han skulle ha något arabiskt/muslimskt ursprung. Numera har han dock "Olov Ernesto" som mellannamn.
2009-05-07, 17:13
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slarre
Enligt "Sveriges befolkning 1980" hade han mellannamnet "Omar" 1980. Det antyder isåfall att han skulle ha något arabiskt/muslimskt ursprung. Numera har han dock "Olov Ernesto" som mellannamn.

Av någon anledning finns massa "Omars" runt om i Syd- Centralamerika också....
2009-05-07, 17:30
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slarre

Lite OT, men endå angående namnet Omar.

I John Grisham-filmen Juryn (1996), finns en mycket helvit sydstatsdommare vid namn..Judge Omar Noose

Spelad av Patrick McGoohan, känd som skurken Edvard Longshanks i Braveheart.
2009-05-07, 17:58
Medlem
omar är ett vanligt namn i sydamerika, exempelvis målspottaren gabriel "batigol" batistuta har omar som mellannamn.
2009-05-07, 18:27
Moderator
Oddballs avatar
Finns även "riktiga" människor som heter Omar i förnamn, t.ex Omar Bradley - generalen från WWII.

http://en.wikipedia.org/wiki/Omar_Bradley

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in