Resultat: Elitserien 08/09 - Årets Mest Underskattade Grovjobbare
Andreas Falk, HV71
43,01%
40 röster
Anders Bastiansen, Färjestads BK
38,71%
36 röster
Andreas Dackell, Brynäs IF
18,28%
17 röster
  • 2
  • 3
2009-03-17, 19:40
Medlem
Red Machines avatar
Granström i Brynäs hade varit given denna titel med tanke på namnet nu får det bli Dackell istället.
Citera
2009-03-17, 19:51
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fast Johan Andersson är inte underskattad.

Visserligen har han fått prova på landslagsspel, men det är ändå sällan han får de stora rubrikerna och kritikernas beröm.

Detta gäller i och för sig inte Andersson specifkit, det är en vanlig grej att ovärderliga grovjobbare "glöms bort".
Citera
2009-03-17, 19:56
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Granström i Brynäs hade varit given denna titel med tanke på namnet nu får det bli Dackell istället.

Granström hade absolut passat in här, men jag nominerade Dackell istället av den enkla anledningen att folk inte ger honom den uppmärksamheten han förtjänar för allt sitt slit i Brynäs. Han har 3:e mest istid av alla forwards och centrar efter Davidsson och Mathias Tjärnqvist. Han gjorde sin poängmässigt bästa säsong någonsin i Elitserien och var +7 i ett lag vars målskillnad slutade på -12.
Citera
2009-03-17, 20:08
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine

Här är jag faktiskt beredd att hålla med dig, Granström hade absolut passat bättre till den här titeln än vad både Bastiansen och Dackell gjort.
Citera
2009-03-17, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
Du kan ju omöjligt sett Andreas Falk i speciellt många matcher

Jag har sett han i 60-70 matcher,inga tacklingar ingenting.
Citera
2009-03-17, 20:56
Medlem
Klaemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
Ah okej. Det förklarar saken. För övrigt så kan jag inte se någon som är mer underskattad än Fredrik Pettersson. Han är helt outstanding!

Eftersom han inte är med i denna tråden så måste jag mao vart den enda som nominerade honom...
Citera
2009-03-18, 05:09
Medlem
DonDiascos avatar
Enbart Falk lever upp till epitetet "underskattad grovjobbare" varför detta var ett lätt val. Bastiansen och Dackel gjorde båda 30+ poäng och har en lön på en helt annan nivå en Falk varför lokutionen passar dem illa.
Citera
2009-03-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Visserligen har han fått prova på landslagsspel, men det är ändå sällan han får de stora rubrikerna och kritikernas beröm.

Detta gäller i och för sig inte Andersson specifkit, det är en vanlig grej att ovärderliga grovjobbare "glöms bort".

Jag har fått uppfattningen att vare sig Falk eller Andersson är underskattade, snarare ös det väldigt mycket beröm över dessa herrar, i synnerhet Andersson.
Falk var underskattad förra året, nu tycker jag de flesta förstått hur bra han är.

Han fick min röst i alla fall, kan tilläggas.
Citera
2009-03-19, 01:09
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamenzky
Jag har fått uppfattningen att vare sig Falk eller Andersson är underskattade, snarare ös det väldigt mycket beröm över dessa herrar, i synnerhet Andersson.
Falk var underskattad förra året, nu tycker jag de flesta förstått hur bra han är.

Han fick min röst i alla fall, kan tilläggas.

+1

FBK var ju i och drog i Falk under säsongen innan han skrev på en förlängning med Hv(efter en rejäl höjning av lönen garanterat). Tycker inte man kan kalla honom underskattad längre då han nu äntligen börjat få den cred han förtjänar.
Citera
2009-03-19, 07:39
Medlem
Trillskes avatar
Röstade på dackell här men sen kom jag på att han faktiskt fått en hel del uppmärksamhet under säsongen.

Kanske inte tillräkligt, men en hel del iaf. Snackats mycket om hans otroliga BP-skills exempelvis.

Håller med angående att granström antagligen är ett bättre alterntiv när det gäller underskattad.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in