Resultat: Elitserien 08/09 - Årets Tränare
Peter Johansson, Rögle BK
22,50%
18 röster
Niklas Czarnecki, Brynäs IF
20,00%
16 röster
Kyrö/Rönnberg, Luleå HF
57,50%
46 röster
2009-03-17, 00:26
Medlem
SweTechs avatar
Välj er favorit och glöm inte att motivera.

Citat:
Niklas Czarnecki, Brynäs IF
Kyrö/Rönnberg, Luleå HF
Peter Johansson, Rögle BK
Citera
2009-03-17, 00:34
Medlem
SweTechs avatar
Peter Johansson tog laget med sämst förutsättningar och var en frisk fläkt i grundspelet även om dom inte höll ända ut. Grym prestation enl mig.
Citera
2009-03-17, 00:41
Medlem
Partons avatar
Luleå verkar redan vinna en award och det får fan räcka.

PJ får även här min röst. Han gjorde ett grymt jobb med sopstationen Rögle.
Citera
2009-03-17, 00:47
Medlem
Parton lille....Peter tillhörde definitivt nedanskiktet inom rbk vad gällande elitseriekompetens, att resultaten gick Rögles väg där ett tag har han självklart stor del i som tränare men vi fick ju även se när det gick mindre bra och han inte kunde hantera situationen. Rätta mig om jag har fel med är inte Tälje ditt lag? Och du kallar Rögle sopstation? Tillåt mig att le...

Niklas Czarnecki får min röst då han lyckades få ihop ett bra lag med begränsat material och tända gubbarna i laget, slutspelsplats för Brynäs var i det närmsta en bragd i år.
Citera
2009-03-17, 01:11
Medlem
rZ84s avatar
Roger Kyrö & Roger Rönnberg, Luleå.
Citera
2009-03-17, 07:42
Medlem
RedXs avatar
Czarnecki fick min röst.
Citera
2009-03-17, 08:00
Medlem
cyberkalles avatar
Roger Kyrö & Roger Rönnberg får min röst. Dom behöll sitt lugn och sitt spel trots mediastormen som krävde deras avgång efter 7-8 omg och det tog LHF till slutspel.
Citera
2009-03-17, 08:05
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Peter Johansson tog laget med sämst förutsättningar och var en frisk fläkt i grundspelet även om dom inte höll ända ut. Grym prestation enl mig.

Japp, Rögle gjorde det bra under hans ledning.
Citera
2009-03-17, 08:33
Medlem
Klaemmys avatar
Roger och Roger.
I efterhand tycker jag att man lyckades otroligt bra med att ta Luleå dit dom slutade denna säsongen och att det var en större prestation än vad Johansson lyckades med i Rögle, även om det också var stort.
Citera
2009-03-17, 08:41
Medlem
zkritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbk19
Niklas Czarnecki får min röst då han lyckades få ihop ett bra lag med begränsat material och tända gubbarna i laget, slutspelsplats för Brynäs var i det närmsta en bragd i år.

Håller med helt o hållet...
Citera
2009-03-17, 11:00
Medlem
Trillskes avatar
Niklas Czarnecki,

Tog ett lag i kaos på alla fronter och skapade total harmoni. Åtminstone total harmoni utanför isen, men gissningsvis även där att döma av årets alla gånger man tex lugnt spelade sig tillbaka i matcher efter dåliga inledningar.
Citera
2009-03-17, 11:14
Medlem
Ferross avatar
Roger och Roger får helt klart min röst, även om vad de båda andra tränarna har gjort är väldigt imponerande och de förtjänar cred för det med.

Roger och Roger har lyckats bygga upp ett väldigt bra defensivt grundspel under sommaruppehållet, något som inte har funnits i Luleå sedan Taavola var tränare. Man har lyckats sätta ihop ett fungerande lag som har presterat betydligt bättre än vad många trodde, hur många trodde att Luleå skulle leda Elitserien när man än hälften av grundserien var spelad? Inte någon alls skulle jag tippa. Att man dessutom var med och krigade om ett top4 placering in till den sista omgången trots att man har en av Elitseriens billigaste spelartrupper att jobba med är även det väldigt imponerande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in