Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Befinner man sig på ett forum för "övriga droger" tycks man få finna sig i att: 1. Antingen finns det de som helt enkelt inte fattar grejen. 2. De som inte kan hantera den, dricker kopiösa mängder och slutar på Mariapool eller fyllecell. 3. De som helt enkelt har fördomar, och hellre stoppar i sig gud vet vad (som de ofta dör av av, på ett eller annat vis).
Alkohol är en seriös drog, även om många använder den oseriöst,
Jag brukar använda den som andra droger, d. v. s. som bruksföremål, ett vardagligt redskap för hantering av tillvaron.
Citat:
och till skillnad mot 99% av övriga droger så är den både drickbar och god.
Det finns en del god systemsprit inte minst på whiskyhyllan, men jag skulle nog akta mig för att kalla teknisk sprit god.
Citat:
Man MÅSTE inte supa sig stupfull... göra bort sig, hamna i slagsmål, kanske en och annan våldtäkt och annat mysigt.
Klart man inte
måste, men med alla ljud och rörelser i kombination med bristen på sysselsättning är det svårt att tolerera närvaron på ett uteställe utan att dricka konstant och man engagerar sig förr eller senare i något kallprat i brist på bättre. Efter att ha byggt upp en tändsats av irritation under tristess och/eller sensorisk övermatning, vilken antänds vid en viss promillehalt, avfyras hela paketet av politisk inkorrekthet som en målsökande missil: samtalsämnet söker sig mot ett strategiskt mål, där ens tankar med tilltagande fylla yttras utan diskretion, varigenom man gör man bort sig och/eller hamnar i slagsmål, om sällskapet inte är det rätta eller man inte har hunnit gå därifrån av tristessen.
Citat:
Alkoholen är kanske den drog som främst drabbar andra vid överdoseringar. Personligen skulle jag aldrig byta varesig xanax eller tramadol (mfl) för en flaska god single malt, men men. Vi är äro alla olika. Mitt problem är dock att det gått inflation i mitt eget drickande, därför söker jag alternativ däremellan. Men det är en STOR förenkling, för mitt liv är - garanterat - inte som de flestas.
Det är inte mitt heller.