• 1
  • 2
2009-03-17, 02:19
Medlem
Alkohol
Blir lätt aggressiv, får svårt att se vem som är vän/ovän när jag väl blir förbannad, beter sig som ett svin mot allt och alla plus minnesluckor. Vet inte hur många gånger jag åkt i backen på grund av alkoholen, jag backar verkligen inte för någon och det kommer säkert bli min död en vacker dag. Sen så har vi ju ångesten dagen efter också då man ligger och skakar, svettas, har huvudvärkt, dålig balans och svårt att fokusera med ögonen och tillräckligt med ångest för att fundera på om man ska ta sitt liv.

Amfetamin
AT:n plus att man får svårt att äta då jag inte gillar att gå på tom mage för länge.

Extasy
Kan få en jävla huvudvärk dagen efter plus en del minnesluckor.
Senast redigerad av kr0owe 2009-03-17 kl. 02:21.
Citera
2009-03-17, 02:35
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Alkohol
Blir lätt aggressiv, får svårt att se vem som är vän/ovän när jag väl blir förbannad, beter sig som ett svin mot allt och alla plus minnesluckor. Vet inte hur många gånger jag åkt i backen på grund av alkoholen, jag backar verkligen inte för någon och det kommer säkert bli min död en vacker dag. Sen så har vi ju ångesten dagen efter också då man ligger och skakar, svettas, har huvudvärkt, dålig balans och svårt att fokusera med ögonen och tillräckligt med ångest för att fundera på om man ska ta sitt liv.

Det är knappast alkoholen som gör dig sådan, utan ditt eget sätt att hantera den. När du dricker så dricker du både på tok för mycket och på tok för snabbt, det gör ju att du slår ut hjärnans normala funktioner på ett litet kick. Reptilhjärnan reagerar som att du är utsatt för hot. Pröva nästa gång att dricka mer lugnt och under längre tid, så ska du se att det blir en mycket trevligare kväll utan självmordstankar dagen efter.

Jag har ännu inte träffat på en tonåring som förstår hur man ska hantera alkohol. Det blir alltid "allt eller inget". Fan, jag minns ju mig själv... Rent under att jag är vid liv, så många idiotiska grejer jag genomgick då jag var yngre - helt för att jag inte hade förstånd att greppa mina egna gränser.

Men skyll inte på ALKOHOLEN, men hav respekt - bara för att den är laglig så betyder inte det att den är ofarlig om man inte tänker sig för.
Citera
2009-03-17, 05:47
Medlem
Arkomanns avatar
Alkohol – först blir man dum och sedan blir man hjärtslitande ångerfull, och båda är lika illa. Om man har tur, blir man bakis och har något att skylla sitt illamående på.

Amfetamin – ibland kan man sitta i fyra timmar och göra någonting fullständigt meningslöst, vilket man ångrar efteråt, när ruset går över och man fortfarande har kvar saker att göra, som man borde ha gjort på tjacket.

Gräs – efter ett tag kan man fortfarande inte tänka klart på rökat, men man kan inte tänka alls utan. Sedan tappar man ju närminnet, blir allmänt introvert och overksam, förutom när man nojar. Tyvärr är det ganska jobbigt att noja stenad, eftersom man inte kan tänka klart.

Heroin – man noddar vid matbordet med familjen, drömmer om knark och vaknar upp för att fråga: "Hur slog dosen?". När man knarkar kan det vara bra att skilja på dröm och verklighet ibland.

Valium – man sluddrar (varför man ganska lätt blir avslöjad som påverkad) och har helt glömt bort början av veckan, när den närmar sig slutet. Ibland introducerar man människor för varandra två gånger, eftersom man inte minns den första gången.
Citera
2009-04-18, 17:23
Medlem
rockafellers avatar
grässinnes slö, nojjig och för långvaring överdriven konsumtion har man lätt att bli introvert speciellt skunk

xtctuggningar, dricker för mycket eller för lite vatten, komma ner på skiten varar ju ett par dar

svampinte märkt så mycket bi efekter bara att man kan bli lite knasig i magen och råka kräkas

anfetamin sömnlöshet, jobbigt om man överdoserar och man ser venerna pulsera och spräcker blodkärl i ögonen

cocaindyrt

lsdlång tripp krävs planering, osäkra element kan göra en fett nojig och det är inge kul o snetrippa flera timmar, ett helvete att försöka göra något för man är så jävla tankspridd (har försökt steka fiskpinnar men det gick inte så bra), man blir sjukt trött i huvudet när man har trippat i typ 8 timmar

alkoholpå tok för lätt att överkonsumera, bakfylla och bakfylle ångest

sen knarkbakfyllan, speciellt med alla kemikalier är sjukt jobbiga, man blir nere o deppig
Citera
2009-04-18, 22:43
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Alkohol
Den stora nackdelen med alkohol är att man alltid vill ha mer. Hur mycket man än dricker så vill man bli fullare, och den påverkar dessutom omdömet. Har inte upplevt att någon annan drog har den effekten.

Tja jag håller inte med dig där riktigt. Där tror jag att jag avviker från många andra med att jag känner nästan tvärtom. När jag börjar få i mig vill jag helst inte ha mer. Är rädd för att må dåligt så jag dricker väääldigt långsamt. Dricker mycket vatten mellan. Ser oftast mer fram mot att dricka vattnet mellan. Jag tror dock att när man dricker alkohol så kommer man till en punkt då hjärnan släpper och man vill ha i sig mer mer och ännu mer. Jag tror att grejen är att jag dricker så lite/lagom så jag är ofta under den gränsen. Jag dricker dock lika mycket som dom flesta jag känner. Dock långsammare och vatten mellan. Jag bestämmer mig ofta för en mängd innan, en maxdos. T.ex. 330 ml sprit brukar vara lagomt en utekväll. Det är iaf jag.
Citera
2009-04-18, 22:55
Bannlyst
ingen har sagt nåt om GHB
GHB är jättemysigt om man tar det under en två dagar. Nackdelen förutom död vid OD och MIX med andra GABA-droger som benso och alkohol är samma som vid alla andra serotoninhöjande droger att man får depression/ångest vid AT efter ett par dagar.

Jag drack kork efter kork o en vecka. Det är precis som tjack. Till slut måsta man dricka för att bli normal. Sen när det tar slut kommer räkningen.

Jag tänker aldrig köpa GBL igen för jag vet att man man får minst en liter GHB på en pytteflaska GBL och jag kan inte låta droger va om jag har dem hemma.
Senast redigerad av ambulantica 2009-04-18 kl. 22:57.
Citera
2009-04-19, 20:48
Medlem
knoxahs avatar
Bensodiazepiner och "z-preparat" (Zolpidem, Zopiklon) - Beroendeframkallande så in i helvete, dyrt som fan att köpa svart, svårt att få utskrivet nu för tiden och sen känns det så jävla pundigt. Lägg på minnesluckorna och att man blir tre gånger dummare om man tar var man själv tror är två öl (egentligen kan det vara två öl eller fem vinare) till för att det ska bli trevligt.

Sen, just på grund av att omdömet försvinner så brukar det ju vara så att man tar mer och mer, tills allting är borta. Då vaknar man tre dagar senare utan tabletter. Jag antar att det är pga. tillgång och inte vilja som ruset tar slut.

Sen blir toleransen förjävlig efter ett tag. Ibland fick jag ta upp till 18-20 mg alprazolam för att bli sådär härligt grötig i skallen.

Men ändå älskar jag det.
Citera
2009-04-20, 05:17
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Tja jag håller inte med dig där riktigt. Där tror jag att jag avviker från många andra med att jag känner nästan tvärtom. När jag börjar få i mig vill jag helst inte ha mer. Är rädd för att må dåligt så jag dricker väääldigt långsamt. Dricker mycket vatten mellan. Ser oftast mer fram mot att dricka vattnet mellan. Jag tror dock att när man dricker alkohol så kommer man till en punkt då hjärnan släpper och man vill ha i sig mer mer och ännu mer. Jag tror att grejen är att jag dricker så lite/lagom så jag är ofta under den gränsen. Jag dricker dock lika mycket som dom flesta jag känner. Dock långsammare och vatten mellan. Jag bestämmer mig ofta för en mängd innan, en maxdos. T.ex. 330 ml sprit brukar vara lagomt en utekväll. Det är iaf jag.

Haha... låter som att du inte gillar alkohol något vidare.
Citera
2009-04-20, 05:41
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Haha... låter som att du inte gillar alkohol något vidare.

Befinner man sig på ett forum för "övriga droger" tycks man få finna sig i att: 1. Antingen finns det de som helt enkelt inte fattar grejen. 2. De som inte kan hantera den, dricker kopiösa mängder och slutar på Mariapool eller fyllecell. 3. De som helt enkelt har fördomar, och hellre stoppar i sig gud vet vad (som de ofta dör av av, på ett eller annat vis).

Alkohol är en seriös drog, även om många använder den oseriöst, och till skillnad mot 99% av övriga droger så är den både drickbar och god. Man MÅSTE inte supa sig stupfull... göra bort sig, hamna i slagsmål, kanske en och annan våldtäkt och annat mysigt. Alkoholen är kanske den drog som främst drabbar andra vid överdoseringar. Personligen skulle jag aldrig byta varesig xanax eller tramadol (mfl) för en flaska god single malt, men men. Vi är äro alla olika. Mitt problem är dock att det gått inflation i mitt eget drickande, därför söker jag alternativ däremellan. Men det är en STOR förenkling, för mitt liv är - garanterat - inte som de flestas.
Citera
2009-04-20, 09:57
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Befinner man sig på ett forum för "övriga droger" tycks man få finna sig i att: 1. Antingen finns det de som helt enkelt inte fattar grejen. 2. De som inte kan hantera den, dricker kopiösa mängder och slutar på Mariapool eller fyllecell. 3. De som helt enkelt har fördomar, och hellre stoppar i sig gud vet vad (som de ofta dör av av, på ett eller annat vis).

Alkohol är en seriös drog, även om många använder den oseriöst,

Jag brukar använda den som andra droger, d. v. s. som bruksföremål, ett vardagligt redskap för hantering av tillvaron.

Citat:
och till skillnad mot 99% av övriga droger så är den både drickbar och god.

Det finns en del god systemsprit inte minst på whiskyhyllan, men jag skulle nog akta mig för att kalla teknisk sprit god.

Citat:
Man MÅSTE inte supa sig stupfull... göra bort sig, hamna i slagsmål, kanske en och annan våldtäkt och annat mysigt.

Klart man inte måste, men med alla ljud och rörelser i kombination med bristen på sysselsättning är det svårt att tolerera närvaron på ett uteställe utan att dricka konstant och man engagerar sig förr eller senare i något kallprat i brist på bättre. Efter att ha byggt upp en tändsats av irritation under tristess och/eller sensorisk övermatning, vilken antänds vid en viss promillehalt, avfyras hela paketet av politisk inkorrekthet som en målsökande missil: samtalsämnet söker sig mot ett strategiskt mål, där ens tankar med tilltagande fylla yttras utan diskretion, varigenom man gör man bort sig och/eller hamnar i slagsmål, om sällskapet inte är det rätta eller man inte har hunnit gå därifrån av tristessen.

Citat:
Alkoholen är kanske den drog som främst drabbar andra vid överdoseringar. Personligen skulle jag aldrig byta varesig xanax eller tramadol (mfl) för en flaska god single malt, men men. Vi är äro alla olika. Mitt problem är dock att det gått inflation i mitt eget drickande, därför söker jag alternativ däremellan. Men det är en STOR förenkling, för mitt liv är - garanterat - inte som de flestas.

Det är inte mitt heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in