2009-03-16, 22:51
Medlem
Kurirs avatar
Tja, det är en brud i min klass som är sjukt jävla jobbig, och jag undrar om hon har någon sjukdom som man kan sätta diagnos på så jag kan tipsa sjuksköterskan i vår skola om att skicka henne på undersökning.
För det första är hon mytoman. Hon ljuger hela tiden om onödiga saker, speciellt saker som gör att hon framstår som intressant osv.
Alla hennes tjejkompisar säger att hon är väldigt falsk och går bakom ryggen på människor.
Men det främsta är just uppmärksamhet. Hon gör verkligen vad som helst för att folk ska bry sig om henne. Hon försökte ringde t.ex förut en vän till mig som hon då var tillsammans med och sa att hon skulle ta självmord.
Kan tillägga att jag vet att hon tar medicin för ADHD.
Någon som vet vad om hon har någon sjukdom? eller är hon bara fjortis?
Citera
2009-03-16, 23:03
Medlem
Askess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurir
Tja, det är en brud i min klass som är sjukt jävla jobbig, och jag undrar om hon har någon sjukdom som man kan sätta diagnos på så jag kan tipsa sjuksköterskan i vår skola om att skicka henne på undersökning.
För det första är hon mytoman. Hon ljuger hela tiden om onödiga saker, speciellt saker som gör att hon framstår som intressant osv.
Alla hennes tjejkompisar säger att hon är väldigt falsk och går bakom ryggen på människor.
Men det främsta är just uppmärksamhet. Hon gör verkligen vad som helst för att folk ska bry sig om henne. Hon försökte ringde t.ex förut en vän till mig som hon då var tillsammans med och sa att hon skulle ta självmord.
Kan tillägga att jag vet att hon tar medicin för ADHD.
Någon som vet vad om hon har någon sjukdom? eller är hon bara fjortis?

Tar hon medicin mot ADHD så har hon förmodligen ADHD, kanske i kombination med borderline, vad vet jag. Personligen respekterar jag människor och springer inte runt och leker polis eller doktor, även om personen i fråga är mytoman och vill ha uppmärksamhet. Vad är ditt problem egentligen? Låt henne vara, det är ju knappast hennes fel att/om hon är sjuk.
Citera
2009-03-16, 23:04
Medlem
Kurirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askes
Tar hon medicin mot ADHD så har hon förmodligen ADHD, kanske i kombination med borderline, vad vet jag. Personligen respekterar jag människor och springer inte runt och leker polis eller doktor, även om personen i fråga är mytoman och vill ha uppmärksamhet. Vad är ditt problem egentligen? Låt henne vara, det är ju knappast hennes fel att/om hon är sjuk.

Jag har själv ADHD så jag vet mycket väl om hur det är, men det har pågått en lång tid, och jag överdrev lite med att jag skulle gå till sjuksyster, jag är bara intresserad om det finns en benämning på syndromen hon har.

edit: förstår att det kan misstolkas, jag hade inte tänkt att göra något åt saken.
Jag vill bara veta om det finns en chans att det är en sjukdom hon lider av som gör att hon agerar som hon gör, så man kanske kan ha mer förståelse...
Senast redigerad av Kurir 2009-03-16 kl. 23:08.
Citera
2009-03-16, 23:06
Medlem
Askess avatar
Ja, som sagt, borderline kanske... Dålig självkänsla kanske... Utanförskap kanske... Kan väl finns en miljon anledningar till hennes beteende.
Citera
2009-03-16, 23:09
Medlem
känner till syndromen, låter som flera tjejer jag känner... väldigt jobbiga människor e dom.

har dock aldrig sett det hos killar..
Citera
2009-03-16, 23:47
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyDamage
känner till syndromen, låter som flera tjejer jag känner... väldigt jobbiga människor e dom.

har dock aldrig sett det hos killar..

yttrar sig på lite annorlunda sätt rent generellt hos killar. men sedan är varje individ olik den andra.
Citera
2009-03-17, 00:13
Medlem
Låter det inte som psykopati?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Citera
2009-03-17, 01:04
Medlem
Nagaxs avatar
Inte direkt som att hon skiljer sig särskilt mycket från 30% av sveriges kvinnliga befolkning i övrigt efter den beskrivningen
Citera
2009-03-17, 01:35
Medlem
Histrionisk personlighetsstörning kanske?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning
Citera
2009-03-17, 23:23
Medlem
Kurirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
Histrionisk personlighetsstörning kanske?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning

Du satte pilen mitt i prick.
Det där är hon till 100%.
Nu kan jag äntligen sova om nätterna.
Citera
2009-03-19, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurir
Du satte pilen mitt i prick.
Det där är hon till 100%.
Nu kan jag äntligen sova om nätterna.

Hehe. Histrionisk personlighetsstörning var det första jag blev att tänka på, men visst. Stämmer det har du troligen en jävligt jobbig slyna kring dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in