2009-03-16, 22:31
Medlem
kebabmammans avatar
Hörde att om man promenerar på tom mage så tar kroppen energi från fett cellerna(???)och det blir snabbare fett minskning men hur blir det om men käkar gröt på morgonen, alltså hur påverkar det fett förbränningen.
Citera
2009-03-16, 22:36
Bannlyst
det har att göra med insulinnivåerna och på kort sikt är det tydligen en fördel för just fettförbränningen att motionera på morgonen, innan frukost. Gröt hade förstört den effekten.

Men räknat över en 24- eller 48-timmars period så jämnar det ut sig och det spelar ingen, eller väldigt liten roll när du motionerar egentligen.
Citera
2009-03-16, 23:01
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmamman
Hörde att om man promenerar på tom mage så tar kroppen energi från fett cellerna(???)och det blir snabbare fett minskning men hur blir det om men käkar gröt på morgonen, alltså hur påverkar det fett förbränningen.
Som tidigare talare sa, det spelar ingen roll när du går, det jämnar ut sig över hela dagen sett.
Citera
2009-03-17, 09:33
Medlem
Jag skulle gärna vilja se relevanta studier på att nivåerna jämnar ut sig senare under dagen...
Citera
2009-03-17, 09:41
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil23j
Jag skulle gärna vilja se relevanta studier på att nivåerna jämnar ut sig senare under dagen...

Behöver inte ens en studie, bara normal logik. Oavsett när du går förbrukar du inte MER energi för att du går på morgonen. I sådana fall så är naturlagarna annorlunda på morgonen.

Det som avgör om du går ner i vikt eller inte, i längden, är hur mycket -kcal / dag du ligger.
Citera
2009-03-17, 10:52
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil23j

Artikel i tre delar, med referenser:

http://www.clutchfitness.com/forums/view.php?pg=myth-fasted-cardio
Citera
2009-03-17, 11:39
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Artikel i tre delar, med referenser:

http://www.clutchfitness.com/forums/view.php?pg=myth-fasted-cardio

Riktigt snyggt, tack!
Citera