Har läst Metro och andra tidningar i många år och lägger märke till denna individ som dyker upp överallt som en rättstavningsbyråkrat som tydligen gör anspråk på att kritisera andra i diverse spalter och insändare om hur de stavar och uttrycker sig. Vad är detta för en pajas? Är han någon kändis med dolda talanger?
Har läst Metro och andra tidningar i många år och lägger märke till denna individ som dyker upp överallt som en rättstavningsbyråkrat som tydligen gör anspråk på att kritisera andra i diverse spalter och insändare om hur de stavar och uttrycker sig. Vad är detta för en pajas? Är han någon kändis med dolda talanger?
Resultat 1 - 10 av ungefär 12,300 vid sökning efter Henrik Scheutz. (0.26 sekunder)
Ingen kändis med andra ord. Till och med mitt namn har mer träffar.
Förklaringen till hans beteende:
Henrik Scheutz, Malmö, född 1969
Han är enda barnet och som liten hade han ingen att leka med.
I skolan blev han en hackkyckling. Han har aldrig fått lära sig något om sociala relationer hemifrån.
Föräldrarna var även dom mycket ensamma och träffade aldrig några andra vuxna.
Han tog på sig ansvaret för det och som liten gick han runt i grannhusen och försökte bjuda in folk på kaffe.
Men det var aldrig någon som kom.
På kvällarna sprang gäng och busringde på deras dörr.
När dom var bortresta kunde det hända att alla fönsterrutor smetats in med ruttna plommon.
Som åttaåring upptäckte han Elvis. Elvis blev en tröst, någon han kände samhörighet med.
Elvis har nog hjälpt många ensamma, tänker Henrik idag.
Som tonåring började han engagera sig för djurens rättigheter. Han har alltid känt starkt för dom som är svaga och inte själva kan göra sin röst hörd.
Nu jobbar han heltid med kampen för djurens rättigheter.
Gillar inte Burger King ! Något av en "kulturprofil".
"Burger King har verkligen inget i Gamla Stan att göra!
januari 6, 2019
Det borde vara angenämt att promenera i Gamla Stan, denna unika stadsdel i vår huvudstad. Dock känner jag förtvivlan varje gång jag befinner mig där, och ser hur vårt kulturarv fördärvats. Mycket har rivits och byggnaderna har den senaste tiden förändrats mycket ut- och framför allt invändigt."