Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2009-03-18, 21:04
Medlem
seaofgreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unixxal
Jahaa

Men visste inte att det blev klassat före
Var lugn mannen hela fb har nog varit i chocktillstånd
Citera
2009-03-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Rusmässigt kan jag inte föreställa mig att det skulle vara samma synteter i artic/tropical - och YF. Rusen är väldigt annorlunda och du kan röka artic en dag, YF nästa, osv, utan att drabbas av resistens. Labben är fortfarande en lång väg att gå för att säkert identifiera vad det är i dessa örtblandningar. I vart fall känns det så. Klassningen kommer förmodligen dröja än ett slag, men lär vara ett faktum innan nästa årskifte.

Tror att yucatan innehåller jwh073. Och ja, saken är att de blandar CP-series cannabinoider med jwh-serien och får fram olika rus.
Citera
2009-03-19, 01:36
Medlem
Spritpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJCyko
Rolig kommentar? Njae, det vet jag inte.

Folk vet ju knappt vad det är i Spice. Tycker det är absurt att röka något som man inte vet vad det är, dagarna igenom. Det finns inga rapporter om negativa effekter efter långtidsbruk, eller vilka skador det kan orsaka. Vanlig cannabis finns det ju iallafall forskning om. Även om cannabis är olagligt så är det förmodligen bra mycket hälsosammare än Spice.

Till saken hör dock att samtliga rökmixar (högst troligen) innehåller syntetiska cannabinoider som binder till samma receptorer i hjärnan som THC gör (CB1 och CB2) och därför skiljer sig åtminstone inte effekterna på hjärnan särskilt mycket. Det som är intressant, och potentiellt farligt, är hur dessa ämnen bryts ned av kroppen. Det finns vissa belägg för att t.ex JWH-018 skall vara ganska så cancerogen, tack vare sin kemiska uppsättning.
Dr. Jekyll kan dock detta bra mycket mer än vad jag kan.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in