• 1
  • 2
2009-03-16, 18:55
Medlem
sundbooms avatar
Hej!
Först och främst; ligger denna tråd i fel kategori så flytta den. Tyckte den passade bäst här.

Till mitt problem:
Jag har nyligen formaterat om min PC. Har lagt in XP istället för Vista och nu skulle jag lira Counter Strike. Jag använder ett program (VOIPlay) för att kommunicera med andra spelare via headset, men dom klagade på att dom hörde allt bakgrundsljud och att jag skulle stänga av högtalarna.
Jag har inga högtalare så jag började kolla upp det. Satt igång musik i VLC och startade ljudinspelaren som följer med Windows. Ljudet som kom i hörlurarna spelades också in, och micken är inte för nära utan det är som om ljudet som kommer i högtalarna kommer till micken också.
Headsetet är det inte fel på då det fungerar i andra datorer.
Nån som har någon aning på vad det kan vara, svara gärna snarast.

Tack!
Citera
2009-03-16, 19:28
Bannlyst
Högerklicka ljudikonen i aktivitetsfältet > 'Öppna volymkontrollen' > i menyn klicka 'Alternativ' > 'Egenskaper', välj 'Blahablaha Audio input' i rulllisten 'Mixerenhet:'. Se till att 'Stereo mix' är ibockat under 'Visa följande volymkontroller:', klicka på knappen 'OK'. Kryssa nu i 'Ljud av' under 'Stereo mix' och problemet bör vara löst.
Citera
2009-03-16, 19:32
Medlem
sundbooms avatar
Finns inte...
Däremot finns LineIn/MicIn och jag satt i Stereo Mix i det fast det funkade inet...
Citera
2009-03-16, 19:37
Bannlyst
Nehäpp, aja, finns säkert nån annan som haft samma problem som kan hjälpa dig. Har du testat söka på google?
Citera
2009-03-16, 19:44
Bannlyst
stäng av "what you hear" i volymkontrollen
Citera
2009-03-16, 19:49
Medlem
sundbooms avatar
exakt var? hittar inget..
Citera
2009-03-16, 20:43
Bannlyst
uppspelning, om den inte syns får du gå in i egenskaper i volymkontrollen och kryssa för att visa what you hear~
Citera
2009-03-16, 21:26
Medlem
sundbooms avatar
finns inget som heter what you get... kan det heta något annat?
Senast redigerad av sundboom 2009-03-16 kl. 21:58.
Citera
2009-03-18, 15:27
Medlem
sundbooms avatar
BUMP!
Behöver fortfarande hjälp.
Citera
2009-03-18, 15:29
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juckjuck
uppspelning, om den inte syns får du gå in i egenskaper i volymkontrollen och kryssa för att visa what you hear~

Citat:
Ursprungligen postat av sundboom
finns inget som heter what you get... kan det heta något annat?

Läs ovan.
Citera
2009-03-18, 17:16
Medlem
Dregglars avatar
Har för mig att det finns ett äldre integrerat ljudkort som tyvärr får med det ljudet, som inte går att stänga av. Kommer inte ihåg vad det heter, men en polare hade det problemet.
Citera
2009-03-18, 17:30
Medlem
Har polare som haft detta problem under flera år. Vissa ljudkort fuckar. Oftast brukar det röra sig om höga volymer. Har ännu inte listat ut hur man löser detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in