2009-03-16, 11:08
Medlem
KchefenLs avatar
måste koda om en fil från .rm till något använtbart, Real Media måste vara det absolut sämsta skit som någonsin gjorts. inräknat allt mänskligheten har tagit sig för.

Jag har fått ner en film som bara finns i rm format och måste nu göra om den till avi, mov, xvid, eller liknande som fungerar.

"jag vill se ut som gregory peck" är det om nån undrar.

vilket program är bäst och gratis?
Citera
2009-03-16, 11:47
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
måste koda om en fil från .rm till något använtbart, Real Media måste vara det absolut sämsta skit som någonsin gjorts. inräknat allt mänskligheten har tagit sig för.

Jag har fått ner en film som bara finns i rm format och måste nu göra om den till avi, mov, xvid, eller liknande som fungerar.

"jag vill se ut som gregory peck" är det om nån undrar.

vilket program är bäst och gratis?

Jag vet, vad fan är grejen med att real över huvud taget finns kvar? Jag trodde det självdog för flera år sen men till och med SR använder real till sin webbradio. Jag kör Flip4mac men det blir problem med gränssnittet för mig.

Hur som helst. Prova http://www.videohelp.com/tools/ffmpegX - det har fått bra kritik. Hoppas det kan hjälpa.
Citera
2009-03-16, 11:54
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Jag vet, vad fan är grejen med att real över huvud taget finns kvar? Jag trodde det självdog för flera år sen men till och med SR använder real till sin webbradio. Jag kör Flip4mac men det blir problem med gränssnittet för mig.

Hur som helst. Prova http://www.videohelp.com/tools/ffmpegX - det har fått bra kritik. Hoppas det kan hjälpa.

Det här kostar pengar http://www.dvd-converter-ultimate-ma...vi-on-mac.html

Eljest vet jag inte.

Edit: Jag är även störd då jag citerar mig själv.
Citera
2009-03-16, 11:56
Medlem
KchefenLs avatar
prövade ffmpeg men det va skit. eller kunde inte hantera skiten dvs.

jag prövar ett pc program nu, återkommer...
Citera
2009-03-16, 12:00
Medlem
KchefenLs avatar
done! pc ultrarmconverter fixade det.
Citera
2009-03-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Jag vet, vad fan är grejen med att real över huvud taget finns kvar? Jag trodde det självdog för flera år sen men till och med SR använder real till sin webbradio

Det är ett väldigt etablerat streamingformat med en robust server, vad rekommenderar du?

Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
prövade ffmpeg men det va skit. eller kunde inte hantera skiten dvs.

jodå... det kan det...
Citera
2009-03-16, 14:41
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenutanminne
Det är ett väldigt etablerat streamingformat med en robust server, vad rekommenderar du?

Det jag menar är att i mina tidigare möten med real har jag uppfattat det som krångligt, vid installationer och användning. Det fungerar dåligt från SR om det nu beror på real eller SR. Dock bör det tilläggas att wma alltid, för mig, har fungerat. Och de filmer, serier eller annat jag kommit i kontakt med alltid har haft sämre kvalité än andra format. Jag gillar helt enkelt inte Real. Jag känner mig våldtagen av real ända sen 90-talet och Windowssvängen jag hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in