Resultat: Elitserien 08/09 - Årets Import
Cam/Chris Abbot, Rögle BK
35,48%
44 röster
Mats Zuccarello Aasen, Modo Hockey
23,39%
29 röster
Jan Hlavac, Linköping HC
4,03%
5 röster
Jaroslav Hlinka, Linköping HC
6,45%
8 röster
Martin Sevc, Färjestads BK
9,68%
12 röster
Niko Dimitrakos, Skellefteå AIK
20,97%
26 röster
2009-03-16, 14:14
Moderator
vfs avatar
Rösterna på Sevc kommer bara från FBK:are. Var det inte någon
som yrade om enögdhet i målvaktstråden?

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Visst har han presterat bra, men att han ens är föremål för diskussion i den här tråden tycker jag är löjligt. Mitt inlägg var således inte seriöst menat.

Jag fattade det.

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Wanvig? Det ringer ingen klocka.. Kanske tänker du på det norska bandet Wig Wam?

Blev du tacklad in i sargen i helgen och drabbades av amnesi?
Citera
2009-03-16, 14:17
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Blev du tacklad in i sargen i helgen och drabbades av amnesi?

Haha, det kan man nästan tro. Satt faktiskt och funderade en liten stund innan jag skrev det inlägget, bara för att komma på vem fan det var du pratade om. Så mycket förgyllde han Brynäs.
Citera
2009-03-16, 14:22
Medlem
Corrigans avatar
Utan bröderna Abbot hade Rögle varit chanslöst i årets Elitserie, nu räckte det inte hela vägen med de var med i racet fram till näst sista omgången.

Zuccarello presterade också långt över min förväntan och kunde lika gärna ha fått min röst.
Citera
2009-03-16, 15:30
Medlem
loafmasters avatar
Dimitrakos har fått 9 röster, men INGEN har motiverat sitt val. Lite konstigt.
Citera
2009-03-16, 16:10
Medlem
Abottarna. Hade inte speciellt hög tro på twinsen men de har varit mycket nyttiga för Rbk. Tyvärr har Dimitrakos fallit bort helt efter att ha blivit farsa/börjat förhandla nytt kontrakt...
Citera
2009-03-16, 17:54
Medlem
RedXs avatar
Lite orättvist att klumpa ihop Abbottarna måste man säga. I så fall kan man ju även klumpa ihop Hlavac och Hlinka - eller ge pris som bäste forward till Omark och Harju.

Av ovanstående skäl röstade jag på den "näst bäste" (dvs bästa enskilda) importen; Mats Zuccarello-Aasen.
Citera
2009-03-17, 00:17
Medlem
Apekatts avatar
Greken för att jag inte kan ta honom som överraskningen
Citera
2009-03-17, 00:31
Medlem
rZ84s avatar
Cam och Chris Abbott helt klart. 40 poäng på 40 matcher av Cam Abbott i spel 5 mot 5 är ruggigt imponerande. Brodern Chris gorde väll också 40 poäng fast med några fler matcher i bagaget. Att göra detta i ett lag som Rögle är imponerande, tror de gjorde flest poäng av alla i spel 5 mot 5.
Citera
2009-03-17, 00:32
Medlem
rZ84s avatar
I Frisk Asker var bröderna Abbott mer framstående än Zucarello Aasen. Gjorde även fler poäng båda två.
Citera
2009-03-17, 01:00
Medlem
Bröderna med hård konkurrans av Dimitrakos.
Inte med samma motivering som korkade Luleåfans och annat pack dock...
Bröderna brinner för att spela ishockey och höjjer hela laget med sin energi och sitt härliga go. När man kombinerar det med att leverera poäng i massor och göra alt. ligga bakom matchvinnade mål efter matchvinnande mål är valet rätt enkelt.

Dimitrakos har varit för SAIK vad Pavel Rosa skulle bli för oss, fast antagligen rätt mkt billigare. En giftig sniper som kan gå osynlig i 99% av en match för att sen sätta de avgörande målet/målen(som i LA )

Kudos till Dimitrakos men Bröderna bör få den här utmärkelsen utan tvekan.
Citera
2009-03-17, 07:24
Medlem
Flärps avatar
Sevc.

Har spelat över 20 minuter per match hela säsongen och gör väldigt få misstag. Bra offensivt också även om det inte blivit så många mål. Som SweTech säger så är Jonas framgång i kassen till stor del Sevcs förtjänst.
Citera
2009-03-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaemmy
Jag nominerade Hlavac i nomineringstråden men rösten landade på Abbots här eftersom jag tycker att de har haft en större betydelse för sitt lag än Hlavac. Mycket svårt val dock. Hade inte lusekoftan vart skadad hade nog rösten gått till honom.

håller med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in