Resultat: Elitserien 08/09 - Årets Överraskning
Linus Omark, Luleå HF
31,90%
37 röster
Cam/Chris Abbot, Rögle BK
16,38%
19 röster
Tom Wandell, Timrå IK
12,07%
14 röster
Mats Zuccarello Aasen, Modo Hockey
24,14%
28 röster
Anders Lindbäck, Brynäs IF
3,45%
4 röster
Rögle BK
12,07%
14 röster
2009-03-16, 09:36
Medlem
SweTechs avatar
Välj er favorit och glöm inte att motivera.

Citat:
Linus Omark, Luleå HF
Cam/Chris Abbot, Rögle BK
Tom Wandell, Timrå IK
Mats Zuccarello Aasen, Modo Hockey
Anders Lindbäck, Brynäs IF
Rögle BK
Citera
2009-03-16, 09:45
Medlem
SweTechs avatar
Rögle BK fick min röst för att dom andra helt enkelt inte var några överraskningar. Dom var kanske bättre än vad jag trott med absolut inga överraskningar.

Rögle däremot imponerade i många matcher genom att visa hjärta och kampvilja när dom etablerade lagen gick in i lunken.. Rögle gav en skön krydda till elitseriens mörka månader.
Citera
2009-03-16, 11:06
Medlem
loafmasters avatar
Zuccarello fick min röst.

Säsongen 04/05 vann Lars-Erik Spets skytteligan i Norge för att sedan flytta till Gävle och Brynäs. Det visade sig dock att han var för klen och otillräcklig för Elitserien och han uträttade egentligen aldrig något under de två säsonger han gjorde här. Zuccarello må ha gjort lite fler poäng på hemmaplan, men han är 10 kg lättare än Spets. Var helt övertygad om att Zuccarello skulle floppa, så döm min förvåning när han producerade som han gjorde.
Citera
2009-03-16, 11:28
Medlem
zkritts avatar
Norrbaggen är den solklart största överraskningen i mina ögon. Visste att han var bra, men inte såhär bra.
Citera
2009-03-16, 12:03
Medlem
Ferross avatar
Tom Wandell fick min röst, han var den största överraskningen för mig. Det fanns inte så mycket som pekade på att han skulle bli såhär bra den här säsongen.
Citera
2009-03-16, 12:28
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Rögle BK fick min röst för att dom andra helt enkelt inte var några överraskningar. Dom var kanske bättre än vad jag trott med absolut inga överraskningar.

Rögle däremot imponerade i många matcher genom att visa hjärta och kampvilja när dom etablerade lagen gick in i lunken.. Rögle gav en skön krydda till elitseriens mörka månader.

Men...varför nominerade du de andra då?
Citera
2009-03-16, 12:31
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
Men...varför nominerade du de andra då?

Det är inte jag som har gjort nomineringarna, det är dom nomineringar som togs emot i den här tråden
Citera
2009-03-16, 13:12
Medlem
Klaemmys avatar
Omark utav de alternativ som finns.
Omark har helt enkelt presterat mycket bättre än vad jag trodde att han skulle göra och dragit ett enormt lass i Luleå.

Rögle avslutade säsongen svagt med hade man lyckats hålla sig till ingenmansland hade man fått min röst.
Citera
2009-03-16, 13:44
Medlem
BERNFs avatar
Jag läger min röst på Chris/Cam Abbot. Har draigt det tungsta laset i Rögle efter Kenny och är nog den största anledningen till att Rögle gick så bra som man gick ett tag.
Att under sin första ES säsong gå in och kunna snurra upp praktistaget vilket försvar som helst är otroligt starkt.
Citera
2009-03-16, 13:53
Medlem
B-Dawks avatar
Mats Zuccarello Aasen.

Han öste in poäng i norska ligan förra säsongen men det brukar inte automatiskt betyda att han kommer göra samma sak i Sverige. Men denne norrman överraskade och spelade bra större delen av säsongen samtidigt som poängen trillade in i ett högt tempo.
Citera
2009-03-16, 14:12
Bannlyst
Abbotarna får min röst här, Linus Omark i all ära men vem fan hade förväntat sig att dom 2 bröderna skulle komma in o ösa in poäng
Citera
2009-03-16, 14:16
Medlem
rowtheboats avatar
Tycker inte att Omark har stått för en lika stor "överraskning" som Zucarello har. Hade inte förväntat mig att norrmannen skulle bli lika dominant vissa stunder här i elitserien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in