2009-03-16, 00:32
Medlem
Lucky Lucianos avatar
Nu är ju tyvärr vintersäsongen mer eller mindre över och man kan bara åka inomhus på de rinkar/arenor som finns här i typ 1½~ månad till. Ångesten börjar komma med stormsteg jag skulle vilja testa att åka skridskor på plast-is som man hört en hel del snack om.

Först och främst skulle jag vilja fråga, har ni testat att åka på plast och isåfall hur är det jämfört med att åka på is?

Har någon koll på vart i Sverige detta finns? vore riktigt skoj att få testa på.
Citera
2009-03-16, 01:14
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Luciano
Nu är ju tyvärr vintersäsongen mer eller mindre över och man kan bara åka inomhus på de rinkar/arenor som finns här i typ 1½~ månad till. Ångesten börjar komma med stormsteg jag skulle vilja testa att åka skridskor på plast-is som man hört en hel del snack om.

Först och främst skulle jag vilja fråga, har ni testat att åka på plast och isåfall hur är det jämfört med att åka på is?

Har någon koll på vart i Sverige detta finns? vore riktigt skoj att få testa på.

Har bara testat det lite kvickt och det var ganska stappligt, särskilt till en början. Bromsningarna och frånskjuten blir lite konstiga eftersom man inte riktigt får samma fäste i isen som vid vanlig is. Däremot är glidet framlänges liknande. Baklänges var hopplöst. Detta var ett par år sedan så de kan i och för sig ha utvcklat produkten sedan dess.

http://www.nordiciceconsulting.com/
Citera
2009-03-16, 06:26
Medlem
Lucky Lucianos avatar
På just den hemsidan har jag läst en hel del och kollat på bilderna samt lite videos på youtube! vissa videos ser det ju ut som man kan göra samma saker som på vanlig, hehe. Och ja det har säkert blivit en del förbättringar på några år!

Skulle vara jäkligt skoj att testa, som du säger är det säkert en vanesak att åka på.
Citera
2009-03-16, 11:22
Medlem
loafmasters avatar
Åkte lite tillsammans med Börje Salming på Svenska Mässan i höstas och tyckte väl det var ungefär som steffeG skriver. Väldigt obehagligt första gången man bromsade riktigt. Tyckte väl att det kändes som väldigt seg is när man åkte.
Citera
2009-03-16, 11:29
Medlem
Kupsans avatar
http://www.dn.se/sthlm/tummen-ner-fo...astis-1.485366
Citera
2009-03-16, 15:58
Medlem
Lucky Lucianos avatar
Hehe ja det bästa är väl ändå att åka på riktig is så vill man förlänga säsongen är det en flytt till kiruna som gäller kanske, men så långt ska vi nog inte gå. Ska försöka kolla upp var i sverige detta finns nu under sommaren så att jag åtminstone kan pröva på det
Citera
2009-03-16, 18:36
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Luciano
Hehe ja det bästa är väl ändå att åka på riktig is så vill man förlänga säsongen är det en flytt till kiruna som gäller kanske, men så långt ska vi nog inte gå. Ska försöka kolla upp var i sverige detta finns nu under sommaren så att jag åtminstone kan pröva på det

Du får väl köpa dig några kvadratmeter till trädgården.
Citera
2009-03-16, 23:14
Medlem
Lucky Lucianos avatar
Haha mm vore fint nåja tack för svaren har lite mer kött på benen iaf. Ska som sagt ta tillfället i akt i sommar och testa, nånstans i vårt land finns det ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in