Resultat: Elitserien 08/09 - Bäste Forward
Linus Omark, Luleå HF
68,31%
97 röster
Lee Goren, Färjestads BK
9,86%
14 röster
Per-Åge Skröder, Modo Hockey
21,83%
31 röster
  • 3
  • 4
2009-03-18, 16:38
Medlem
Rocky69s avatar
Man kan ju tycka att Skröder borde vara stenklar.
Han har -tillsammans med sina kedjekamarater- burit MoDo i år när de andra har åkt på en skridsko (inte som Lehtonen dock).
utan denna lina så hade MoDo fått kämpa vidare mot bland annat Leksand, AIK och VIK.
Citera
2009-03-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaemmy

Tänker du bara på match ett nu då eller?

Nej, tänker på alla de tre matcher jag såg. Tycker han var strålande och bar i stort sett Luleås offensiv på sina axlar, Även fast poängskörden inte var så stor i alla matcher under slutspelet.
Citera
2009-03-18, 22:01
Medlem
SweTechs avatar
Dom här omröstningarna gäller elitserien.. Inte slutspelet.. Ska det vara så svårt att förstå?
Citera
2009-03-19, 08:52
Medlem
ericcartmans avatar
Per-Åge borde ju vara rätt så given. Han har presterat hela tiden i ett lag som spelat uselt. Har även visat att han kan prestera i olika omgivningar.
Citera
2009-03-19, 09:00
Medlem
Verbeeks avatar
Skröder pga han är bättre målskytt ,kan tacklas och läser spelet tillräckligt bra för att spela boxplay. Skulle inte göra bort sig i NHL i en 2-3 kedja. Omark har fin teknik och passningspel men är inte tillräckligt komplett ännu.
Citera
2009-03-19, 09:23
Medlem
DonDiascos avatar
Ni säger Skröder för att han producerade i ett lag som floppade. Men största anledningen bakom att Luleå kom till slutspel, och inte floppade som Modo, heter Linus Omark.

Sen kan väl ingen förneka att Skröder hade bra mycket bättre draghjälp då han spelade med Sundström och Aasen större delen av säsongen?
Citera
2009-03-19, 09:29
Medlem
Klaemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzerox
Nej, tänker på alla de tre matcher jag såg. Tycker han var strålande och bar i stort sett Luleås offensiv på sina axlar, Även fast poängskörden inte var så stor i alla matcher under slutspelet.

Han var ju precis kass de 3 sista matcherna och orutinen visade sig smärtsamt mycket. Pettersson & co. gjorde ett utmärkt jobb med att få honom att fokusera på allt annat än ishockey. Hur man kan bli imponerad av Omark de sista matcherna i slutspelet är för mig en gåta. Då tycker jag Harju gjorde ett mycket bättre jobb med att hålla fokus och skapa chanser.

Första matchen dock vore skam att inte ge honom betyget 5/5 toasters.
Citera
2009-03-19, 11:42
Medlem
Skröder.
Har tagit ansvar då resten lallat på, jobbat hårt både framåt och bakåt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in