2009-03-15, 16:24
Medlem
Mr.Zebs avatar
Har alltid sett Janne N som finne men om man läser på NHL.com över Svenskar i NHL står Janne som svensk...
Han är född i Västerås men hur länge han bodde där vet jag inte... någon?
Han kanske har dubbla medborgarskap och haft möjlighet att välja svenska landslaget?

Någon som kan ge lite klarhet...
2009-03-15, 16:30
Medlem
Errogants avatar
Kan inte ge någon klarhet men har har nog för mig att Niskala är finne och uppvuxen här i Finland, men efter sin tid i Lukko åkte han väl ti Schweiz och England och sen till Sverige. Och efter Sverige blev det NHL och nu är han tillbaks i Frölunda?
Men i korthet är han nog finne.
Senast redigerad av Errogant 2009-03-15 kl. 16:33.
2009-03-15, 16:35
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errogant
Kan inte ge någon klarhet men har har nog för mig att Niskala är finne och uppvuxen här i Finland, men efter sin tid i Lukko åkte han väl ti Schweiz och England och sen till Sverige. Och efter Sverige blev det NHL och nu är han tillbaks i Frölunda?
Men i korthet är han nog finne.

Han spelade inte i Frölunda när han fick lov att bryta sitt kontrakt för att gå till NHL..

Jag skulle absolut säga att han är finne.
2009-03-15, 16:39
Medlem
Errogants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Han spelade inte i Frölunda när han fick lov att bryta sitt kontrakt för att gå till NHL..

Jag skulle absolut säga att han är finne.

Men han spelade väl i Sverige före?
Hade för mig det var något lag som började på F så jag antog det var Frölunda, kan inte era lag så pass väl.
2009-03-15, 17:01
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errogant
Men han spelade väl i Sverige före?
Hade för mig det var något lag som började på F så jag antog det var Frölunda, kan inte era lag så pass väl.
Hur kan man förväxla Färjestad med Frölunda?? (j/k )
2009-03-15, 18:11
Medlem
Pratbubblans avatar
Hittade detta på nätet:

Citat:
Janne Niskala, född 22 september 1981 i Västerås i Sverige, är en finländsk ishockeyspelare. Janne Niskala har finska föräldrar och flyttade till Finland när han var 1 år och är därför finsk medborgare. Han kom till svenska Färjestads BK inför säsongen 2006/2007 från schweiziska EV Zug där han gjorde en säsong. Niskala har spelat fem säsonger i FM-ligan med finländska Lukko Rauma som även är hans moderklubb.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Janne_Niskala
2009-03-15, 18:23
Medlem
SweTechs avatar
Frågeställningen är besvarad så vi tar och låser..

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in