Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-15, 15:44
Medlem
djduvas avatar
Har en ASUS med ATI Radeon 512 mb grafikkort. Jag har BR på datorn och skulle koppla in burken till min TV för att på så sätt kunna kolla på en hyrd BR-film. Jag koppla in skiten via en HDMI-kabel och får bild men inget ljud.

Killen i butiken sa att man skulle säga åt grafikkortet att skicka ljud också eftersom den har ett ljudkort. HUR GÖR JAG DET? Jag har kollat i Catalyst Control Center, som är programmet för kortet, men hittar inget alternativ. Har också kollat i Kontrollpanelen men hitar inget alt där heller. Vad göra?
Citera
2009-03-15, 17:54
Medlem
Ramzons avatar
Rätta mig om jag har fel men inte alla grafikkort klarar att skicka ljud även fast det har hdmi utgång.
Citera
2009-03-15, 18:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramzon
Rätta mig om jag har fel men inte alla grafikkort klarar att skicka ljud även fast det har hdmi utgång.
Helt rätt! Bara vissa grafikkort har den finessen...
Citera
2009-03-15, 22:59
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djduva
Har en ASUS med ATI Radeon 512 mb grafikkort. Jag har BR på datorn och skulle koppla in burken till min TV för att på så sätt kunna kolla på en hyrd BR-film. Jag koppla in skiten via en HDMI-kabel och får bild men inget ljud.

Killen i butiken sa att man skulle säga åt grafikkortet att skicka ljud också eftersom den har ett ljudkort. HUR GÖR JAG DET? Jag har kollat i Catalyst Control Center, som är programmet för kortet, men hittar inget alternativ. Har också kollat i Kontrollpanelen men hitar inget alt där heller. Vad göra?

Uppenbarligen har han ett sådant ljudkort!!
Citera
2009-03-16, 07:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Uppenbarligen har han ett sådant ljudkort!!
Killen i butiken

Kolla i specen istället...
Citera
2009-03-17, 18:01
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Killen i butiken

Kolla i specen istället...

Fair enough, förutsatte bara att den som sålde ljudkortet visste vad han sålde. Han verkade iaf ha koll på att man kan skicka ljud via graikkort, vilket är mer än de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in