2009-03-15, 02:47
Medlem
Filuren89s avatar
har sökt som en dåre både på flashback och på google utan att få några svar som hjälper. det är så att jag har en ny dator, och efter någon dag så gick det inte att stänga ner datorn, utan den fastnar på antingen "du loggas ut" eller "windows stängs ner". Vet inte vad jag ska göra, den kan stå så i flera timmar utan att det löser sig. MVh filuren
Citera
2009-03-15, 07:42
Medlem
ahamass avatar
Det där hände för en bekant till mig också, på en ny dator. Jag installerade om Vista för honom, efter det har det fungerat klanderfritt.
Citera
2009-03-15, 08:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
BjaarN får en tillsägelse för sitt fullständigt meningslösa tramsinlägg.

// Mod
Citera
2009-03-15, 09:05
Medlem
Funkar inte ominstallation så är det kanske fel på moderkortet.
Citera
2009-03-15, 12:10
Medlem
Filuren89s avatar
okej, nu är det så att jag inte kan genomföra en ominstallation, men tack för svaren, ingen annan som har en lösning?
Citera
2009-03-15, 12:57
Medlem
ahamass avatar
Prova då att ta bort swapfilen, starta om och aktivera funktionen igen.
Citera
2009-03-15, 13:14
Medlem
Det skulle även kunna vara något program eller någon drivrutin som strular vid nerstängning, fungerar det om du startar upp windows i felsäkert läge(F8) och sedan provar att stänga av datorn eller låser den sig även där? Vet du om du installerade något program innan problemet uppstod? Jag har själv stött på ett liknande problem efter att jag installerade ett antivirusprogram.
Citera
2009-03-15, 14:01
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahamas
Prova då att ta bort swapfilen, starta om och aktivera funktionen igen.

vet inte vad swapfilen är :P men förklara gärna

konstigt nog så fungerade det bättre nu, vet inte vad som har ändrats, men nu så startar inte vista alltid, får hålla inne knappen då istället. körde en vista startreparation, får se om det ordnar sig! tack för alla svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in