2019-05-26, 22:03
Medlem
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2019-05-31, 11:39
Avslutad
Viking lines frukost, överprisad skit som är skitdåligt gjort, kommer aldrig åka med denna skit färja något mer, dessutom värdelös musik. Allt var kasst (sitter där just nu, går snart i hamn i sthlm)
Citera
2019-07-03, 12:41
Medlem
Minns med obehag pizzeria Elan i smedjebacken. Var på genomresa med min sambo och vi bestämde oss för den pizzerian. Vi beställde varsin kebabpizza. Att kalla det kebabpizza var ett jävla skämt. Mininalt med kebab. Massor med stora tomatbitar som simmade i en pizza så dränkt av sås som smakade surt att den blev helt oätlig.
Citera
2019-07-05, 12:58
Medlem
Kefalonias avatar
Jensens Böffhus toppar nog bottenligan både matmässigt och service. 🤢
Citera
2019-07-05, 18:09
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Jag och min dåvarande flickvän var i Visby för många år sedan och åt då på Jacob Dubbe. Det hade varit en bra krog ett par år innan, nu hade mannen med de håriga underarmarna tagit över. Vi kom dit mellan lunch- och middagstid. Vi gick in i en sgs folktom lokal, bara ett gäng invandrare satt där vid ett bord. Fram störtar en man och vrålar "JA, JA, JA?" Vi sade att vi tänkte äta. "Ingen platsar, se, se, se ingen platsar!" Det var tomt. "Ni måste sitta ute, ute!" Okej sade vi, det var fint väder så vi satt ute. Vi beställde. "Finns inta.","finns inta","finns inta". Så vi tog det som inte var "finns inta", entrecote med pommes.
Efter en kvart- tjugo minuter kommer maten, eller "maten". Till oigenkännlighet misshandlade köttbitar, snudd på bränd pommes och påsbearnaise som luktade illa. Vi var skithungriga så vi försökte äta, men det gick inte. Jag ropade på kyparen och frågade vad i helvete detta var. "Angtrekåmäbänäsåpommfrit" sade han. "Ska du ha betalt för det här?", frågade jag. "Javisst" sade han. "Ät upp det här", så ska jag betala, sade jag. Han tvekade en sekund för länge, så vi reste oss, snabbt, och gick därifrån, snabbt. Vi vek runt hörnet in i en port, och mycket riktigt, snart kom alla som varit inne i restaurangen springande. Vi gick raskt åt andra hållet. Jag måste ha ätit 5000 krogmåltider, den var värsta, all kategorier.

- Ska du ha betalt för det här?
- Javisst!
- Ät upp det här, så ska jag betala.

Så jävla bra! Måste jag köra någon gång.
Citera
2019-07-10, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
Jensens Böffhus toppar nog bottenligan både matmässigt och service. 🤢
Håller med till 100%! Dessutom en extrem lång väntan även om de är tomt på stället. 3 ggr, aldrig mer!
Citera
2019-07-12, 18:53
Medlem
Skattebrotts avatar
Generellt har vägkrogar sämst mat. Kunderna är främst förbipasserande och sannolikheten att restaurangen belönas för god mat genom att bli kundens stamställe är därför låg. Dessutom är det oftast lite folk med några få dagar på året som kompensatoriskt undantag - då är det istället kö. Besökarna är semesterglada och vill äta ”riktig” mat snarare än ”fastfood” så de sväljer vad skit som helst. Det blir därför inte lönsamt för dem att anställa något bättre än den billigaste kocken de kan hitta. Såna ställen kan misslyckas till och med med de säkraste korten såsom pannbiff eller spaghetti bolognese. Edet-rasta i Lilla Edet är ett sånt ställe, åt där senast 1995 så jag minns inte exakt hur det var, bara att det inte var nån höjdare.

Och nej, lastbilschaufförer är ingen garant för att maten är bra. De svänger in här pga lastbilsparkeringen bara.
Senast redigerad av Skattebrott 2019-07-12 kl. 19:08.
Citera
2019-07-12, 23:20
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Generellt har vägkrogar sämst mat. Kunderna är främst förbipasserande och sannolikheten att restaurangen belönas för god mat genom att bli kundens stamställe är därför låg. Dessutom är det oftast lite folk med några få dagar på året som kompensatoriskt undantag - då är det istället kö. Besökarna är semesterglada och vill äta ”riktig” mat snarare än ”fastfood” så de sväljer vad skit som helst. Det blir därför inte lönsamt för dem att anställa något bättre än den billigaste kocken de kan hitta. Såna ställen kan misslyckas till och med med de säkraste korten såsom pannbiff eller spaghetti bolognese. Edet-rasta i Lilla Edet är ett sånt ställe, åt där senast 1995 så jag minns inte exakt hur det var, bara att det inte var nån höjdare.

Och nej, lastbilschaufförer är ingen garant för att maten är bra. De svänger in här pga lastbilsparkeringen bara.

Det fetade... Fällde den kommentaren någon gång när jag var ute och åkte med en kompis som jobbade i transportsektorn. "Många lastbilar så där är kanske bra ställe att käka på?". Möttes av motfrågan: "Venator, utgår du ifrån att billigaste vodkan från Klaipėda är ett bra val till lördagsgroggen också?"
Citera
2019-07-13, 03:24
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det fetade... Fällde den kommentaren någon gång när jag var ute och åkte med en kompis som jobbade i transportsektorn. "Många lastbilar så där är kanske bra ställe att käka på?". Möttes av motfrågan: "Venator, utgår du ifrån att billigaste vodkan från Klaipėda är ett bra val till lördagsgroggen också?"

Haha, ja, precis som om lastbilschaffisar äter i Lilla Edet oftare än andra, liksom...
Citera
2019-07-13, 15:39
Medlem
Cloecuds avatar
Har hittat en solklar kandidat till att bli Sveriges värsta bondfångarkrog, nämligen "De Svarta Fåren" i Gamla Stan!
En gång i tiden så var restaurangen helt passabel men efter att den blev övertagen av den nya ägaren så har den blivit ett rejält skämt och turistfälla!!

Maten består av tråkiga ugnsfärdiga halvfabrikat och priserna är helt uppåt väggarna! 40:- för ett glas mineralvatten som enligt vittnen bara är ett glas kranvatten, upptinad fryspizza för långt över hundringen stycket, dåligt utsatta priser i menyn så att folk inte skall vända i dörren, och dessutom så försöker personalen att blåsa gästerna genom att oskyldigt fråga om dom vill ha något att tugga på medan dom väntar på maten. Frågan utformas så att gästerna tror att restaurangen bjuder på tilltugget, men när notan kommer så ligger där en extrapost på ett par hundra spänn!

Ägaren kör dessutom "Full damage control" på recensionssidorna med massor av fejkade användare.
Edward Blom, Gunilla Persson, Ulf Brunnberg mfl har gått in och lämnat femstjärniga betyg
Recensionerna:
https://www.google.com/maps/place/De+Svarta+F%C3%A5ren/@59.3250512,18.0680802,17z/data=!4m15!1m7!3m6!1s0x465fc9852d60f643:0x4375be62 0aac201e!2sSunnersta,+Uppsala!3b1!8m2!3d59.799986! 4d17.6499814!3m6!1s0x0:0x160e3af8967309dc!8m2!3d59 .3250486!4d18.0702688!9m1!1b1
Citera
2019-07-13, 16:37
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloecud
Har hittat en solklar kandidat till att bli Sveriges värsta bondfångarkrog, nämligen "De Svarta Fåren" i Gamla Stan!
En gång i tiden så var restaurangen helt passabel men efter att den blev övertagen av den nya ägaren så har den blivit ett rejält skämt och turistfälla!!

Maten består av tråkiga ugnsfärdiga halvfabrikat och priserna är helt uppåt väggarna! 40:- för ett glas mineralvatten som enligt vittnen bara är ett glas kranvatten, upptinad fryspizza för långt över hundringen stycket, dåligt utsatta priser i menyn så att folk inte skall vända i dörren, och dessutom så försöker personalen att blåsa gästerna genom att oskyldigt fråga om dom vill ha något att tugga på medan dom väntar på maten. Frågan utformas så att gästerna tror att restaurangen bjuder på tilltugget, men när notan kommer så ligger där en extrapost på ett par hundra spänn!

Ägaren kör dessutom "Full damage control" på recensionssidorna med massor av fejkade användare.
Edward Blom, Gunilla Persson, Ulf Brunnberg mfl har gått in och lämnat femstjärniga betyg
Recensionerna:
https://www.google.com/maps/place/De+Svarta+F%C3%A5ren/@59.3250512,18.0680802,17z/data=!4m15!1m7!3m6!1s0x465fc9852d60f643:0x4375be62 0aac201e!2sSunnersta,+Uppsala!3b1!8m2!3d59.799986! 4d17.6499814!3m6!1s0x0:0x160e3af8967309dc!8m2!3d59 .3250486!4d18.0702688!9m1!1b1
Haha, älskar sånt där. Brukar ibland roa mig med att läsa recensioner på restauranger på Facebook och det kan också vara väldigt roliga inlägg.
Kan verkligen inte förstår hur människor kan satsa enormt med pengar på en restaurang och sen bara köra den i skiten.
Citera
2019-07-13, 17:16
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Haha, älskar sånt där. Brukar ibland roa mig med att läsa recensioner på restauranger på Facebook och det kan också vara väldigt roliga inlägg.
Kan verkligen inte förstår hur människor kan satsa enormt med pengar på en restaurang och sen bara köra den i skiten.
Ja nog är det skumt alltid. Det verkar även som att samma ägare har övertagit "Tre Valv", också den i Gamla Stan, för att köra samma turistfällekoncept där:
https://www.google.com/search?q=tre+valv&oq=tre&aqs=chrome.1.69i57j69i59j 69i61j0l3.2022j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#lrd=0x465f77e2d8061c27:0x3aa6a4a7e16bae91,1,,,

Mahmoud Razavinia heter ägaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in