2009-03-14, 19:20
Medlem
mic_check666s avatar
Tjena!

Nån som vet hur man går till väga?

peace
Citera
2009-03-14, 20:23
Medlem
Seanns avatar
http://www.gnetagalten.se/images/00032/0/bromsok-passande-till-s60,-s-v70-samt-s80.jpg

du ser väll var dom sitter på bilden
höj upp bilen och byt dom...
Citera
2009-03-14, 20:26
Medlem
bogarleffes avatar
Fram eller bak?
Citera
2009-03-14, 20:38
Medlem
Först måste du ta reda på vilken sort som sitter på din bil. Volvo har använt massa olika bromsok på sina modeller och det är inte lätt som en lekman att lista ut vad som är vad. Inte ens Volvo själva har register på vad som sitter på vilken bil.
Citera
2009-03-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoTe
Först måste du ta reda på vilken sort som sitter på din bil. Volvo har använt massa olika bromsok på sina modeller och det är inte lätt som en lekman att lista ut vad som är vad. Inte ens Volvo själva har register på vad som sitter på vilken bil.
Sitter det inte en klisterlapp på dörrgaveln som visar om det är Girling eller Bendix? 2=Girling 3=Bendix.
Citera
2009-03-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggarn
Sitter det inte en klisterlapp på dörrgaveln som visar om det är Girling eller Bendix? 2=Girling 3=Bendix.

Om jag inte minns helt fel så kan det sitta BÅDA på en bil också. Kommer inte ihåg om det var exempelvis Girling fram och Bendix bak eller tvärtom.
Citera
2009-03-15, 01:43
Medlem
Sweemans avatar
Beror som sagt på vad det är för bromsar du har.

På min bil är det som så iaf. 740 88A

Bendix (bak): lossa på bulten i nederkant (kan sitta som ett helvete så ha rörtång och ny bult redo)
nu lyfter du på hela kalaset sliter ut dom gamla beläggen och in med de nya (passar dom inte så får du ta en polygrip och trycka in kolvarna försiktigt)

Bak: (var ett tag sen jag gjorde detta) men det jag kommer ihåg är att du drar ut 2 sprintar och sedan drar du ut beläggen bakifrån.
Citera
2009-03-15, 10:43
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyx
Om jag inte minns helt fel så kan det sitta BÅDA på en bil också. Kommer inte ihåg om det var exempelvis Girling fram och Bendix bak eller tvärtom.

Bak är samma på alla 7/940 om man inte råkar ha delad bakaxel, vilket nästan ingen bil har.

Fram finns det tre olika ok. Vilket man har kan man lista ut med bilder här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=20905
Senast redigerad av Mr_Crowley 2009-03-15 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in