2009-03-14, 06:00
Medlem
Drapåtrissors avatar
Naturligtvis svårt att veta men gissar på ca 20-80 eller liknande. Är FB ett typiskt killforum?
2009-03-14, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Naturligtvis svårt att veta men gissar på ca 20-80 eller liknande. Är FB ett typiskt killforum?
Obskyra ställen på internet öht är typiskt mansdominerat/pojkdominerat.
2009-03-14, 08:16
Medlem
Khapis avatar
20-80 till fördel för män låter rimligt. Flashback är ett väldigt "hårt" forum, där folk sällan hanteras med silkesvantar. Vilket i sin tur inte betyder att kvinnor "inte tål det", det är dock tror jag vanligare att en kvinna äcklas och tröttnar av stämningen än att en man gör det. Utöver det så brukar många kvinnor ta sig till feministforumet det första de gör och få skit kastat på sig, sen tröttna och gå vidare.
2009-03-14, 09:12
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
20-80 till fördel för män låter rimligt. Flashback är ett väldigt "hårt" forum, där folk sällan hanteras med silkesvantar. Vilket i sin tur inte betyder att kvinnor "inte tål det", det är dock tror jag vanligare att en kvinna äcklas och tröttnar av stämningen än att en man gör det. Utöver det så brukar många kvinnor ta sig till feministforumet det första de gör och få skit kastat på sig, sen tröttna och gå vidare.

Skulle gissa att det snarare är 90-10 i killarnas favör. Det du skriver är i övrigt korrekt. Själv skulle jag gärna se hårdare krav på netikett men det verkar det tyvärr vara få som vill ha, då det riskerar att ha en begränsande effekt på debatten. Jag tror dock tvärtom att det kan locka till sig goda debattörer och sålla bort "haters". Den dåliga stämningen och hatiska atmosfären på många håll är inte något som lockar till sig tjejer/kvinnor, tvärtom.
Senast redigerad av BlueStar 2009-03-14 kl. 09:23.
2009-03-14, 11:51
Medlem
wonderlands avatar
Tror nog att det är fler än vad man först tror, sedan beror det på vilket underforum man hänger i typ relationer och samlevnad är andelen tjejer hög.
Men nej i övrigt så är killarna klar majoritet.
2009-03-14, 12:26
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Skulle gissa att det snarare är 90-10 i killarnas favör.

Inte en chans. Det lär vara betydligt fler kvinnor än 10%.
Men alla sitter inte och skriver ut sin könsidentitet i tid och otid, så det är lätt att ta för givet att alla konton innehas av män.
Och som vanligt på denna jord så är det pojkarna som låter högst och mest.
2009-03-14, 12:42
Medlem
rotten_88s avatar
Be modsen om en poll?
2009-03-14, 12:46
Medlem
Pratbubblans avatar
I den här tråden finns det minst 2 kvinnor som gjort inlägg. Så ration här just nu är 2/8.

Jag har ingen aning om hur många kvinnor som finns här, men flertalet säger inte sitt kön och diskuterar inte upp ämnen som är "kvinnliga". Därför blir de automatiskt tagna för att vara killar. Jag blev själv "anklagad" för att vara en fjollig bög utifrån mitt sätt att skriva när jag egentligen är kvinna.

Ett flertalet kvinnor hittar man i trådarna under "Veckans brott". Oftast lite högre medelålder bland dessa.
Senast redigerad av Pratbubblan 2009-03-14 kl. 12:48.
2009-03-14, 21:53
Moderator
tobess avatar
Sök, det finns en hel del trådar i detta ämne.

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in