Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-13, 19:23
Medlem
jomenvisst84s avatar
Kör Vista Enterprise med alla uppdateringar och började precis kopiera över 120GB från min JBOD-IDE-raid till min externa USB-disk. När kopieringen startade dog mus, cd, blåtandsadapter osv som alla var kopplade till USB. T.o.m. ljuset på min Explorer 3.0-mus slocknade.... Är detta ett känt fenomen som går att lösa?? Irriterande är det hur som helst.

Kör för övrigt USB-disken i en egen USB-ingång och övriga enheter på en aktiv USB-hubb...
Senast redigerad av jomenvisst84 2009-03-13 kl. 19:35.
Citera
2009-03-13, 19:28
Medlem
Är det nödvändigt kopiera allt på samma gång? Testa ta lite i taget så går det nog.
Du har nu för mycket grejer inkopplat, och usb-hårddisken har den egen strömkälla?
Citera
2009-03-13, 19:32
Medlem
jomenvisst84s avatar
Klantarsle man är, jag kör VISTA, vettefan varför jag skrev XP!

Jo, visst hade det gått att kopiera lite åt gången, men vafan, inte tror man allt ska dö när man börjar kopiera större mängder...

Just nu kan jag inte göra så mycket mer än att låta kopieringen bli klar (japp, den fungerade, såg iaf så mycket innan skärmsläckaren gick in). USB-disken har ingen egen strömkälla, det är en WD Passport (2,5"-disk).
Citera
2009-03-13, 19:47
Medlem
Det är aldrig att rekommendera att man flyttar många eller stora filer samtidigt mellan 2 usb-enheter. Det blir för mycket och portarna orkar inte med. Istället är det bättre flytta små mängder om möjligt i taget eller kopiera till en intern hårddisk och flytta sen till usb-enheten.
Citera
2009-03-13, 19:57
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Det är aldrig att rekommendera att man flyttar många eller stora filer samtidigt mellan 2 usb-enheter. Det blir för mycket och portarna orkar inte med. Istället är det bättre flytta små mängder om möjligt i taget eller kopiera till en intern hårddisk och flytta sen till usb-enheten.

Nu var det ju mellan en SATA-disk och USB-disk datan skulle flyttas....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in