en längre jacka..
Hmm, Jag kör på Colouir när jag åker skidor och där funkar den kanon men att ha den som vardagsjacka är 'no go' då det matrialvalet gör den väldigt styv (men fortfarande sjukt smidig). Den ser inte ut som en jacka helt enkelt. Då Spitz samt colouir ligger under samma gruppering 'Goretex 3-lager' vilket gör att jag misstänker att den kan vara i samma yttre material.
Är det mer tänkt som en vinterjacka eller skall den användas under vår/sommar.
Tar du en vinterjacka tvivlar jag inte på att Spitz kommer vara dålig men du måste tänka på att det är en skaljacka vilket betyder att du kommer behöva något under den.
Jag skulle nog siktat på att ta en vanlig skaljacka som riktar sig mot enbart vind/vatten och kombinerat med ett mellanlager.
Själv till vardags kör jag med
http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/images/bekl%C3%A6dning/t%C3%B8j/hagl%C3%B6fs/fluid-jacket.jpg (Haglöfs PROOF), inte så modeaktigt men det behövs inte när man håller på med fiske, jakt och liknande..
Hur som helst, FLUID + husky eller deras dunmellanlager (fan vad den heter) är toppen, samt jackan är toppen att ha när det är varmt då den andas som fasiken..
Men det är en smaksak.
Men om du ska ha långa jackor så ska du nog ha ögonen på deras skaljackor MEN du ska definitivt gå och pröva dem (de brukar finnas på Team Sportia)