2009-03-12, 23:26
Medlem
Går i gymnasiet och kan inte välja det som IV-val då jag valt andra kurser. Vad har jag för alternativ? Kan man inte läsa kurser på distans någonstans oavsett om man gått ur gymnasiet eller inte?

Dvs en riktig kurs inte att lära sig själv.

Vet att man kan ta språkresor och gå på Komvux men Komvux kan jag ju inte gå på och en språkresa har jag inte tid med på många år.

Kanske skulle kunna tänka mig Rosetta Stone om någon förklarade för mig hur det fungerar, hur man lär sig osv. Fördelar och nackdelar.
Senast redigerad av Sandb3rg__ 2009-03-12 kl. 23:40.
Citera
2009-03-12, 23:39
Medlem
Du kan läsa språk på någon typ av studieförbund ex. medborgarskolan eller ABF. Det kostar en smula, men de brukar vara bra kurser. Studieförbund har ofta inga som helst krav på utbildning.
Citera
2009-03-12, 23:45
Medlem
Skulle uppskatta länk till distanskurser i de språken, helst nederländska. Hittar inte på deras hemsidor

Ska det kosta ska det kosta under 1000-lappen och inte ha några som helst krav på ålder.

Min bror är även han lite intresserad men han har dock inte fyllt 18 så vore bra om de inte är 18 års gräns. Ja, jag är över 18.
Citera
2009-03-12, 23:56
Medlem
Använd google. det är svårt att ge dig länk eftersom jag inte vet vad du bor.. Tyvärr kostar språkkurserna på studieförbunden en del, men kan tänka mig att ABF är billigare. Flamländska är kanske svårt att hitta som kurs, men tyska bör finnas över allt.
Citera
2009-03-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlax
Använd google. det är svårt att ge dig länk eftersom jag inte vet vad du bor.. Tyvärr kostar språkkurserna på studieförbunden en del, men kan tänka mig att ABF är billigare. Flamländska är kanske svårt att hitta som kurs, men tyska bör finnas över allt.

Västergötland. Bara intresserad av distans.
Citera
2009-03-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Västergötland. Bara intresserad av distans.

Då skiter det nog sig.. Språkdistansstudier på grundläggande nivå är väldigt ovanliga. Studieförbunden har kvälls-/helgkurser, men det kanske inte passar.
Citera
2009-03-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlax
Då skiter det nog sig.. Språkdistansstudier på grundläggande nivå är väldigt ovanliga. Studieförbunden har kvälls-/helgkurser, men det kanske inte passar.

Nej det gör det tyvärr inte. Hur är det med Rosetta Stone?

* Är det på Svenska eller Engelska?
* Lär man sig bra på det sättet?
* Vad kostar det? Kanske är många "kompisar" som gärna delar med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in