2009-03-12, 20:31
Bannlyst
Hej!

I gymnasiet så fick jag väldigt höga betyg, t.ex. MVG på webbdesignen. Men nu på universitetet så får jag D i webbdesign. Jag fattar inte. Ska det vara så jävla svårt? Känner mig enormt missnöjd!

Är kraven enormt mycket högre på ett universitet än på gymnasiet?

Mvh Negern
2009-03-12, 20:36
Medlem
TheGames avatar
Tjena negern. Din handledare kanske var en rasist?
2009-03-12, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGame
Tjena negern. Din handledare kanske var en rasist?

Jag fattar inte. Är så JÄVLA GRYMT MISSNÖJD PÅ UNIVERSITETSHELVETET! Jag tappar motivationen! Att betala för dåliga betyg. Fyfan!
2009-03-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEGERR
Jag fattar inte. Är så JÄVLA GRYMT MISSNÖJD PÅ UNIVERSITETSHELVETET! Jag tappar motivationen! Att betala för dåliga betyg. Fyfan!

Äh, så länge du klarar skiten så.
2009-03-12, 20:46
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Du tappar motivationen för att du underperformar? Du är missnöjd på universitetet som ställer krav istället för din prestation? Och i nästa andetag 1) inbillar du dig att du betalar för universitetsstudier och 2) påskiner att du anser att man skall köpa sig betyg. För att bilda dig en smula - du betalar inte för dina universitetsstudier, och ett system där man köper sig betyg skulle knappast våra vänner sossarna anse särskilt solidariskt, n'est-ce pas? Skulle du på fullt allvar vara mer nöjd om det inte ställdes krav på dig? Anser du att en bra utbildning definieras av att du kan glida igenom den?

Om du får låga betyg, beror det på att du presterar dåligt eller att det är fel på universitetet? Om du inte vinner maraton, är det fel på banläggningen eller på din kondition?

Mvh

g
2009-03-12, 21:05
Medlem
Sosabowskis avatar
Du kanske inte var värd MVG på gymnasiet?
2009-03-12, 21:41
Medlem
Mig-Ni-Jacks avatar
Är kraven högre i gymnasiet än i grundskolan.
Är kraven högre i högstadiet än i mellanstadiet.
2009-03-12, 21:57
Medlem
Tja, gymnasiet är ju som sagt ett jävla trams. Speciellt kurser som webbdesign och dylikt, och i synnerhet om du valde ett praktiskt program eller media/samhälls.
2009-03-12, 22:00
Medlem
Mig-Ni-Jacks avatar
Vad jag menar är ju att det ställs självklart
högre och högre krav. Om inte, så hade
vi ju lika gärna kunnat lagt av i mellanstadiet och sagt
av vi hade en universitetsexamen att stoltsera med.
2009-03-12, 22:03
Medlem
Blaha2k2s avatar
En stor skillnad är också att du inte kan snacka upp dina betyg, slicka röv för att få bättre betyg och att ordbajsa på föreläsningar för att få bättre betyg på universitetet.
2009-03-12, 22:12
Medlem
High fives avatar
webbdesign i gymnasiet är ett skämt, fick VG av våran lärare. Ingen fick vad de förväntade, kändes som hon drog lott om vem som fick vad. Läraren behövde förövrigt hjälp stundvis med att använda IE

Kom ihåg en grej jag gjorde i Flash också, alla tyckte det såg skitgrymt ut men jag hade problem med att jag kunde inte klicka på en grej. Så jag frågade våran kompetenta lärare som kom dit och testade klicka på lite olika saker för att sen gå därifrån utan att säga eller fixa något. Sen hade hon mage att säga att jag var för frågvis och försökte för lite på egen hand gällande projektet samt att det inte var fullt fungerande(vilket det visst var när jag hade gjort om det till ett fulare, fungerande projekt), fick IG på projektet. Frågade en sak, fungerade fint..

Idag är jag anställd webbdesignare/programmerare.
2009-03-12, 22:15
Medlem
WordOfMouths avatar
Citat:
Är kraven enormt mycket högre på ett universitet än på gymnasiet?
Mvh Negern

Ja.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in