2009-03-12, 19:26
Medlem
Nallen72s avatar
Jag funderar på att blanda Zolpidem 10mg och Propavan 25mg. Anledningen till detta är att om jag endast tar 10mg Zolpidem så somnar jag nästan aldrig, och om jag somnar så vaknar jag igen efter ca 1tim och ka ej somna igen. Min fråga är nu om det är någon som vet om dessa prep är ok att intaga sammtidigt och om det skulle få mig till att sova bättre. En annan sak som jag hör är att man kan få massa oönskade biverkningar av Propavan, så som krypningar i benen och massa annan skit. Någon som har erfarenhet av detta eller annat nyttig info.
2009-03-12, 19:35
Medlem
knoxahs avatar
Propavan gör varken till eller från enligt egen erfarenhet. Byt medicin till Nitrazepam/Halcion/Flunitrazepam eller någonting annat som läkaren kan erbjuda.
2009-03-12, 20:09
Medlem
Nallen72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Propavan gör varken till eller från enligt egen erfarenhet. Byt medicin till Nitrazepam/Halcion/Flunitrazepam eller någonting annat som läkaren kan erbjuda.

Ok, tack för ditt svar. Det var nästan det jag misstänkte. Jag fick en paket av en kompis som också sa att de var verkningslösa på honom.

Jag tänkte bara att de kanske kunde kombinera varandra Zolpidem och Propavan om man tog dem tillsamman. Propavan har ju en längre halveringstid vad jag kunde förstå, så min förhoppning var att man kanske kunde få en länfre sammanhängande sömn med den komben. De preparaten du nämner får ju läkaren till att hoppa i taket och skriva "Narkoman" i journalen bara man nämner det. Dom är ju livrädda för att skriva ut något som faktisk fungerar.
2009-03-12, 20:13
Medlem
b0gfettos avatar
Ta Propavanen en stund innan du lägger dig så att den hinner verka, det är inte lika snabbverkande som Zolpidem. En timme tidigare kanske så att du blir lite avslappnad så att den hjälper Zolpidem att få dig att somna.
2009-03-12, 20:22
Medlem
Unbalanceds avatar
Det är många som blandar zolpidem/zopiklon med propavan för en natt med john blund.
Endel får jobbiga krypningar utav propavan men långt ifrån alla och visst är det ingen tung medicin som knockar ut dig om du nu inte är väldigt känslig -
så fungerar den ändå för många och det ska man vara glad för.

Det är inget roligt att behöva ta till tunga mediciner för att sova som tex. bensodiazepiner som kommer med stor vanebildning.
Så prova på du, du kan ha tur.
2009-03-12, 20:53
Medlem
Dess-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallen72
Dom är ju livrädda för att skriva ut något som faktisk fungerar.
Kunde inte hålla med dig mer.. de är förjävligt!
2017-05-04, 20:37
Medlem
Propavanen intas en halvtimme innan sänggående, sen tar du 10mg zolpidem så slockar du garanterat inom 10min. För att vara 100 så kan du svälja ner med en bira.
2017-05-04, 20:41
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) "Kan Jag blanda det här"-tråden Tips: http://www.drugs.com/drug_interactions.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in