2009-03-26, 07:34
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thealchemist
Läste någonstans att det var på grund av att de serverat alkohol till redan väldigt överförfriskade människor.
Oj, det visste jag inte ens att krogen kunde åka dit på. Trodde det var mer av en etik/moral grej, och att man inte vill ha sin krog ner spydd. Men där ser man.
Citera
2009-03-28, 05:46
Medlem
Jacobellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Oj, det visste jag inte ens att krogen kunde åka dit på. Trodde det var mer av en etik/moral grej, och att man inte vill ha sin krog ner spydd. Men där ser man.

Det är böter på att servera överförfriskade människor.

En lag som har både för och nackdelar för personal.
Citera
2009-03-29, 17:45
Medlem
Bryggeriet 7/10 Skön stämning. De spelade en del gamla rockklassiker jag gillar men blev lite förvånad att det var 49kr/ölen när jag hört att det var 29kr/ölen :P

kunde inte editera mitt första inlägg så att jag får skriva det som ett vanligt inlägg :P
Citera
2009-04-03, 18:57
Medlem
Idag blir det PC för första gången, kommer med betyg snart
Citera
2009-04-03, 20:15
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Idag blir det PC för första gången, kommer med betyg snart
En av mina favoritställen att förkröka på. Kanske mycket ungt folk. Ganska knökat, mysig stämning. Synd bara att det ligger lite off
Citera
2009-04-16, 19:39
Medlem
Citat:
En av mina favoritställen att förkröka på. Kanske mycket ungt folk. Ganska knökat, mysig stämning. Synd bara att det ligger lite off

Är 10 min gång från avenyn off så vet jag inte vad som är on =)
Citera
2009-04-16, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Bryggeriet 7/10 Skön stämning. De spelade en del gamla rockklassiker jag gillar men blev lite förvånad att det var 49kr/ölen när jag hört att det var 29kr/ölen :P

kunde inte editera mitt första inlägg så att jag får skriva det som ett vanligt inlägg :P

Nej usch och fy för bryggeriet. Aldrig nån sittplats, helt knökat på dansgolvet och massa skitmusik! Har för mig att toalettkön kan vara hur lång som helst oxå. Har inga bra minnen från dom gångerna jag har varit där.
Citera
2009-04-16, 22:03
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Är 10 min gång från avenyn off så vet jag inte vad som är on =)
Jag syftar mest på att det är en bit och gå till skillnad ifrån Chez eller Golden Days.
Citera
2009-04-16, 22:36
Medlem
curdmans avatar
Citat:

Fy bubblan!

Bara jätteunga människor med dåligt ölsinne!
Råkade gå in där för ett år sedan. Blev kallad för bög två gånger. En gång av ett gäng som hade slagit vad med varandra om så var fallet. När de till slut vågade sig fram och fråga så krävde jag i alla fall en öl som ursäkt vilket jag fick.

Sedan träffade jag på en annan kille inne på toaletten som också trodde jag var bög eftersom jag som välklädd kille satt tillsammans med ett gäng tjejer. Han firade ett år sedan muck med sina kompisar och var nerspydd över hela brallerna av sin kompis. Detta hade hänt redan i taxin på väg dit!
Han berättade engagerat hur mycket han hatade bögar så jag avlägsnade mig för att slippa bråk. Fattade ju att han inte brydde sig ifall jag inte var bög, han hade redan bestämt sig.

Nästa gång jag gick på toaletten var han också där och luktade spya fast då ville han vara bästa kompis istället vilket jag såg som ett ännu värre straff än att slåss mot honom.

Oj, vad långt det blev men dit går jag inte igen på ett tag!
Citera
2009-04-16, 22:43
Medlem
aCeees avatar
Ojdå, jovisst. Ungdomligt är det, men smaken är som tvåan.
Citera
2009-04-16, 23:19
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ojdå, jovisst. Ungdomligt är det, men smaken är som tvåan.

Sant! Och ska sanningen fram har jag varit där en hel del fast det var då jag var i ungefär samma ålder som resten av klientelet. Jag kanske hör hemma på något stillsamt konditori istället?
Citera
2009-04-16, 23:25
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Sant! Och ska sanningen fram har jag varit där en hel del fast det var då jag var i ungefär samma ålder som resten av klientelet. Jag kanske hör hemma på något stillsamt konditori istället?
Efterfester på konditorier är grejer
Baket drar igång på morgonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in