2007-04-29, 12:36
Medlem
Tolvans avatar
Det är expressens hemsida som strular som vanligt. det är litte till och från om den funkar.
2007-04-29, 13:06
Medlem
Diamantinas avatar
Givetvis ska det vara en banankartong. Vad annars liksom..? Men anar man inte en viss ironi i Expressens sammanfattning av hennes "liv"?

Citat:
Detta har hänt - Linda och Fadde i år
7 januari: Linda berättar om sin panikångest efter uppbrottet från Fadde. Hon tar sömntabletter och antidepressiva medel för att klara vardagen.
12 januari: Linda och Fadde återförenas efter tre veckors separation.
30 mars: Linda förstorar brösten, från 750 gram silikon vardera till 1 kilo styck. Dagen efter berättar hon i Expressen att det gamla implantatet spruckit.
3 april: Fadde friar till Linda på restaurang Tabbouli i Stockholm.
10 april: Linda får 20 botoxinjektioner i ansiktet på Eriksbergskliniken i Stockholm och förklarar i Expressen den 11 april att hon är beroende av skönhetsingrepp.
17 april: Polisen gör husrannsakan i paret Darwich-Rosings villa i Enskede. Fadde grips, misstänkt för grovt skattebrott, grovt bokföringsbrott och grovt försvårande av skattekontroll.
18 april: Linda tar 10 botoxsprutor till.
20 april: Fadde häktas. Linda kommer överens med sambon och advokaten att gömma sig i Västerås hos sin mamma för att fly uppmärksamheten.

Fortsättning:
29 april: Linda får 27 botoxsprutor i ansiktet.
1 maj: Linda besöker Fadde i finkan. Dagen efter går hon ut i Expressen och berättar att hon ändrat sig och att de planerar ett fängelsebröllop med kameler ute på rastgården.
3 maj: Linda får 18 botoxsprutor i stjärten.

Och så vidare och så vidare....
2007-04-29, 13:38
Avslutad
Bästa från Expressen/Bindan är ändå:

Men Fadde släpptes inte dagen därpå?
– Nej, han gjorde inte det. Jag gick till Eriksbergskliniken som planerat dagen efter och fick mina botoxinjektioner.
– Jag är nöjd med operationerna och har inte längre ont, men jag har knappt hunnit tänka på ingreppen.

Hur fan kan man komma in på sina ingrepp när de frågar som ens sambo? Bara Bionda som kan lyckas med något sådant.

Hur mår du nu?
– Jag har aldrig känt mig så uttittad i hela mitt liv...

Big Brothertiden då?
2007-04-29, 14:25
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Fadde förklarade sin nya boendesituation för Linda: etta på 8 kvm, centralt belägen med adress Bergsgatan 58 på Kungsholmen. Ingen hyra. Frukost på sängen, även lunch och middag ingår. Komplett med vakt i receptionen för att mota bort fans och paparazzi. Linda nappade direkt och skulle själv prata med hyresvärden.

Det finns väl tvåor där, har jag för mig
2007-04-29, 14:48
Medlem
Diamantinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Det finns väl tvåor där, har jag för mig
I alla fall ett "Familjerum" som de kan låna under besökstiderna... med leksaker till lille Kevin, samt en säng till de lyckliga tu.. familjelycka när det är som bäst.
2007-04-29, 16:41
Medlem
Citat:
gömma sig i Västerås hos sin mamma för att fly uppmärksamheten

Varför röja den tillflyktsorten?
Då måste hon ju skaffa en ny till nästa gång.
Eller är det för att locka på reportrarna som hon avslöjar det?
2007-04-29, 17:00
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboy
Vilken jubelidiot kommer på att han ska flytta, och börjar med att säga upp det gamla hyreskontraktet innan ny bostad är ordnad?
Han blev naturligtvis uppsagd.
Vräkt heter det. Så går det om man är så fattig att man måste sälja sommarstugan och sedan lägger pengarna på nya pattar och botox.
2007-04-29, 17:29
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
L– Jag har royalties på boken så att jag klarar mig ekonomiskt till augusti. Sedan måste jag komma underfund vad jag ska jobba med.

Tänkte tråka ut er med en liten bakfyllefundering. Minimiroyalty för en författare är 27,5% av bokpris, enligt Författarförbundet. Detta får författaren F-skatta för. Hälften utbetalas vanligtvis vid inlämnande av tryckfärdigt manus och resterande löpande per sålt ex.

Storlek på upplaga varierar, men tydligen är 1 500-3 000 ex en hit för en debutant.

Vi räknar högt. Säg att Linda fick 40% i royalty. Av detta skall förmodligen medförfattaren ha hälften. Enl bokus.com så kostar pocketupplagan 34 riksdaler. Finns visserligen en inbunden för 126 kr, men vem förutom Fadde är sjuk nog att köpa den? Så vi tar pocketen och drar av momsen (6%) vilket ger ca 32 kr.

Om pocketupplagan sålt i 3 000 ex så bör Linda ha fått: 3 000 x 32 x 20% = 19 200 kr. Sedan skall skattmasen ha F-skatt vilket i runda slängar ger ett avdrag om 20%. Kvar blir då 15 360 till anknäbben, varav hälften redan har betalats ut. Kvar att leva på tills augusti är då 7 680 kr. Hon behöver nog ha sålt runt 30 000 ex för att få ihop logiken.

Nån som vet om förlagen ger ut såna siffror?
2007-04-29, 17:36
Medlem
Tolvans avatar
Citat:

Förlaget heter Big bok, www.bigbok.se, du får väll maila och fråga.
2007-04-29, 17:43
Medlem
Citat:
Tänkte tråka ut er med en liten bakfyllefundering. Minimiroyalty för en författare är 27,5% av bokpris, enligt Författarförbundet. Detta får författaren F-skatta för. Hälften utbetalas vanligtvis vid inlämnande av tryckfärdigt manus och resterande löpande per sålt ex.

Storlek på upplaga varierar, men tydligen är 1 500-3 000 ex en hit för en debutant.

Vi räknar högt. Säg att Linda fick 40% i royalty. Av detta skall förmodligen medförfattaren ha hälften. Enl bokus.com så kostar pocketupplagan 34 riksdaler. Finns visserligen en inbunden för 126 kr, men vem förutom Fadde är sjuk nog att köpa den? Så vi tar pocketen och drar av momsen (6%) vilket ger ca 32 kr.

Om pocketupplagan sålt i 3 000 ex så bör Linda ha fått: 3 000 x 32 x 20% = 19 200 kr. Sedan skall skattmasen ha F-skatt vilket i runda slängar ger ett avdrag om 20%. Kvar blir då 15 360 till anknäbben, varav hälften redan har betalats ut. Kvar att leva på tills augusti är då 7 680 kr. Hon behöver nog ha sålt runt 30 000 ex för att få ihop logiken.

En valigtsvis välunderättad kvällsblaska hade för en kort tid sedan en artikel om Lindas inkomster. Där beräknades boken ha inbringat mellan 50 - 60 000 kr.

Övriga inkomster jag minns var marknadschef på pokerbolaget, 20 000 kr i månaden i 3 månader.
2007-04-30, 18:24
Medlem
Balkongståarns avatar
När jag var i butiken idag så såg jag på nån tanttidning att Linda nu ska lämna Fadde. För vilken gång i ordningen? Är det seriöst nu?

Expressen har inte brytt sig om att blurra tuttbilden?
http://expressen.se/polopoly_fs/1.659230!defaultImage/727718629.jpg

Gullig vinkling med hjälp av bilderna också, Linda ser ut som en påtänd hora, medan Gynning lutar fram huvudet lite, som man gör när man visar intresse för den man pratar med. Hon ser mycket fräschare ut också.
2007-05-01, 01:42
Medlem
Byfånens avatar
När blir Kamelbröllopet á la "1000 och en natt " av ?

Fadde och Linda skulle rida in på kameler till kyrkan .... Vad hände med detta arrangemang ? Linda skulle vara klädd som en prinsesa tagen ur 1000 och en natt ? Kamelridning till kyrktrappan ! (Ett FANTASTISKT bröllop som Linda beskrev det 2003)

Snart dyker Beckoth upp med sitt flin bakom kamelröven ? Trasigt adoptivbarn, som vill gömma sig , men alla i Sthlm vet vilka vansinnesföreställningar hon har, detta drabbar Linda !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in