Citat:
Ursprungligen postat av online
Ingen som har lust att coppa & posta dagens garv: "Fadde är en helt fantastisk älskare” Linda Rosing och Fadde Darwich om sitt kärleksliv" från aftonbladets plus?
"Exklusivt för Klick! berättar nu Linda Rosing och Spy Bars Fadde Darwich allt om hur de träffades och det ångande kärlekslivet
Big Brother”-stjärnan Linda Rosing och innestället Spy Bars vaktchef Fadde Darwich är tveklöst kändisvärldens just nu mest oväntade kärlekspar.
Många häpnade när de fick läsa om romansen i kvällspressen.
Var hon och han tillsammans, och hur kunde det vara möjligt?
Linda, som inlett sin karriär i en dokusåpa och som dussintals gånger basunerats ut på löpsedlarna i skandaler av skiftande karaktär.
Och så Fadde, den seriöse och beslutsamme vaktchefen på Sveriges mesta innekrog Spy Bar. Han som utan pardon väljer vilka som får komma in bakom sammetsrepen på den mytomspunna kändiskrogen.
Ekvationen gick helt enkelt inte ihop. För Klick! berättar Linda Rosing och Fadde Darwich nu för första gången om hur de träffades och hur paret har fått kämpa för sin kärlek till varandra.
– Folk har varit så elaka. De trodde verkligen att det som stod i tidningarna var ett dåligt skämt. Det kom till och med fram människor på stan och frågade om det var sant. Jag vet hur många som har ifrågasatt hur Fadde kan vara ihop med ”en sån som mig”, säger Linda.
Men för bara ett år sedan såg ett förhållande mellan Linda och Fadde faktiskt helt omöjligt ut.
”Big Brother”-stjärnan var till och med portad på Spy Bar.
Och det var Fadde som tog beslutet.
– Det stämmer. Hon var känd som en skandaldrottning i media, och som alla andra trodde jag på ryktena som cirkulerade. Jag gjorde en mytbedömning av en person som jag inte kände, vilket jag naturligtvis ångrar, berättar Fadde.
I dag är Linda mer än välkommen.
Världens sötaste tjej
Det skulle i och för sig dröja mer än ett år innan Fadde ändrade uppfattning om den rikskända blondinen, som länge bara förknippades med sin pippa-framför-kameran-scen med exet Micke i ”Big Brother”.
När paret träffades för två månader sedan på en fest i Tyresö blev de störtförälskade i varandra direkt.
– Jag blev uppriktigt sagt förvånad. Hon var inte alls det där vampiga skandalmonstret jag hade hört talas om. I stället var det världens sötaste och gulligaste tjej. Hon fick mig att skratta och må bra inombord, berättar Fadde som bjöd ut Linda på middag.
Bara två dygn senare satt paret på den italienska restaurangen Trattoria Romana i Gamla stan.
– Jag trodde Fadde skulle vara ganska kall och hård, så som man upplever honom när han arbetar. Men det var tvärtom. Bakom den tuffa fasaden är han en mjuk och kärleksfull kille som bara ser till allas bästa, säger Linda.
T
ill tonerna av Verdi förförde Fadde Darwich sedan Linda Rosing, kvinnan han så länge hållit på avstånd.
– Det var hans sätt att titta på mig som fick mig att smälta. Fadde har en underbar blick och hans bruna ögon är så heta att jag blir helt varm när jag tänker på dem, säger Linda.
På borden var ljusen tända och efter en trerättersmiddag åkte kärleksparet till Grand Hotel där de skålade i champagne.
– Det var lite nervöst för alla i baren verkligen stirrade när vi kom in. Men lite senare när vi höll i varandras händer så tog jag mod till mig och kysste honom, säger Linda.
Fadde berättar:
– Det sa verkligen ”pang” – som om en atombomb exploderade, ingen handgranat om du förstår vad jag menar…
Resten av kvällen tillbringade paret i lång vit limousine. De skålade i champagne och pratade i timmar. Sedan upplevde de en underbar kärleksnatt tillsammans.
– Fadde är en fantastisk älskare som får mig att känna mig vacker och värdefull. Det är aldrig något ”nasty” när vi älskar, utan mer ett passionerat kärleksspel. Vårt sexliv är fantastiskt, berättar Linda.
Förlovade sig på krogen
De kommande veckorna avlöste kärleksresorna varandra.
Den 31 augusti bytte Linda och Fadde ringar med varandra på krogen Pappa Grappa i Norrköping.
– Fadde viskade: Jag älskar dig och så kysste vi varandra, säger Linda.
Hon öser beröm över sin nya fästman och berättar om hur lika de är.
– Han har tre barn med tre olika kvinnor, och jag två barn med olika män. Båda vet hur det känns när folk snackar skit om oss och så är vi kända, fast på olika sätt, säger Linda.
I dag umgås paret intensivt med varandra. De äter romantiska middagar på Stockholms finaste restauranger, går långpromenader och gör resor runt om i Sverige.
Båda vet att uppmärksamheten kommer på köpet.
– Ibland är det helt sjukt. Som om vi tar en promenad. Folk stannar till och med sina bilar och bara stirrar på oss. Men de flesta är jättesnälla och vill bara säga hej eller få lite autografer, säger Linda.
Framtiden har de redan planerat tillsammans.
– Naturligtvis ska vi leva med varandra och gifta oss. Men samtidigt är vi noga att inte tappa greppet om vardagen. Vi har ju båda barn som vi värnar enormt mycket om, säger Fadde Darwich.
Daniel Nyhlén
Publicerad: 2004-09-10