2009-03-12, 01:18
Medlem
Hejsan!
Har läst mycket ikväll om trådarna om lastbil chaffis.
Och undrar nu om jag ens kan söka utbildning.

Jag är inte så lång, snarare 1.68 och inte så kraftigt byggd, men tränar och anser mig trots min smala och korta kroppsbyggnad ha bra möjligheter att bli starkare om inte annat. längen e juh som den e

Så nu undrar jag om det är som i brandmanna yrket att du inte får vara för kort? sökte till det i lumpen, men fick avslag för jag saknade ca 2-4cm.

Finns det nått inom chaufför yrket som sätter gränser med tanke på ens längd? i mitt fall då 1.68?

Annars e jag riktigt sugen på att pröva på något nytt, efter att ha jobbat flera år inom olika vårdyrken.

mvh sebbe
Citera
2009-03-12, 01:23
Moderator
evilhoneys avatar
Det ska inte vara några problem, så vitt jag vet så finns det inga längdkrav på chaufförer, det ska väl vara att nå ner till pedalerna. =)
Citera
2009-03-12, 01:24
Medlem
Hakkens avatar
Jag har ganska god koll på transport branchen och vad jag vet så brukar det inte vara några problem någonstans om man väl fått sitt körkort (: ofta inga krav om du bara ska köra lastbilen, annars finns det ju om du ska göra något tyngre, köra träd eller liknande. Men logistikdelen borde inte vara något problem
Citera
2009-03-12, 01:28
Medlem
Det verkar inte finnas några direkta längdkrav för brandmannautbildningen heller. kolla Svenska räddningsverkets hemsida för mer info om fysiska krav.
Citera
2009-03-12, 10:24
Medlem
Tack för alla svar ni gett.

Ska jag bara se till att hitta någon bra utbildning, Har ni kanske tips på utbildningar så är det välkommet.

Maila gärna dom, outlaw822@gmail.com

MVH sebbe
Citera
2009-03-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outlaw_82
Tack för alla svar ni gett.

Ska jag bara se till att hitta någon bra utbildning, Har ni kanske tips på utbildningar så är det välkommet.

Maila gärna dom, outlaw822@gmail.com

MVH sebbe

Ett tip lite sådär OT,
Lägg inte ut din email address sådär. Be folk PMa istället. Finns risk för att någon busig person använder din email för diverse ändamål som du inte uppskattar. Ex, registrering vid sidor så du får massa spam och så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in