Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag håller i och för sig med dig där. Låt dem knulla inom familjen om de tycker det är spännande, för all del. Problemet är att de kommer hit och gör detta HÄR, vilket belastar sjukvården och skattebetalarna!
En annan intressant fråga är att vi här endast diskuterar synliga rubbningar i form av missbildningar och sjukdomar med neurologiska effekter. Vad säger att inte en hel del av de beteenderubbningar MENA-folken lider av har sina rötter i denna inavel? Blattar förefaller ju både ha empatistörningar, läs och skrivsvårigheter och har problem med språkinlärningen totalt. De beter sig som om de har DAMP...
edit: stavning
Det kan nog stämma. Första gången jag hörde om det här var för en handfull år sedan, när en lärare i grundskolan berättade för mig hur vanligt det var med klent begåvade kurder. Det betyder inte att det skulle gälla alla kurder, det finns de som är mycket duktiga och tillhör de mest begåvade eleverna. Men tack vare inavel, påstod min vän, så var just kurderna den grupp där man fann stora grupper av underbegåvade.
Jag trodde själv att allt detta var fullständigt struntprat, men med åren har jag sett allt fler tecken på samma sak. Detsamma torde gälla pakistanier, men de har man inte så många av just här.
Det skolan borde göra är en grundlig undersökning av eleverna, där man tittar på
- prestation
- etnicitet
- ursprung
- kusingifte
Man kunde därefter lätt identifiera vissa riskgrupper av inavlade. Kanske man kunde döpa dessa till något som låter mer neutralt, t ex 'kusinbarn'.
Det viktigaste är dock att förhindra att vi får fler kusinbarn. Det är grymt att sätta så ofullgångna människor till världen, och det är helt oacceptabelt att vi ska lägga ned så stora resurser med personliga assistenter, speciallärare m.m under deras miserabla liv. En återgång till gamla tiders lagar mot incest vore på sin plats.