2009-03-11, 21:34
Medlem
Vad är detta? Jag har läst en massa kataloger, men ingen säger vad just detta är.

På den högskola jag vill in på så står där att urval 1 kräver 15.0 i gymnasiepoäng, men urval 2 kräver 9.8 i gymnasiepoäng...

Vilken av dom ska jag gå efter? Vad är detta urval 1 och 2? Någon som vet?
Citera
2009-03-11, 21:53
Medlem
Goatscrotums avatar
När det första antagningsbeskedet skickades ut hade den sist antagna 15.0. Alla tackar inte ja till sin plats, så sedan det görs ett urval till, urval 2, där man fyller upp platserna igen. Då hade den sista antagna 9.8.

Tänk på att de siffror du sett inte är definitiva gränser, utan vad som krävdes vid någon tidigare termin. Ingen kan veta exakt vilka gränser som kommer att gälla nästa gång.
Citera
2009-03-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goatscrotum
När det första antagningsbeskedet skickades ut hade den sist antagna 15.0. Alla tackar inte ja till sin plats, så sedan det görs ett urval till, urval 2, där man fyller upp platserna igen. Då hade den sista antagna 9.8.

Tänk på att de siffror du sett inte är definitiva gränser, utan vad som krävdes vid någon tidigare termin. Ingen kan veta exakt vilka gränser som kommer att gälla nästa gång.

aha ok, jo saken är den att jag är ett gränsfall... har 15,3 i betyg... vilket kan ge stor ångest eller stor glädje... för jag e så jävla trött på alla prov på gymnasiet... prov i ämmnen man hatar... jag vill ju lära mig saker jag gillar... fan ska jag med kemi B till när jag jobbar med IT... aja man får väl bita ihop och krama kapitalismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in