Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Hur kan du sæga att Adium ær fult? Du kan ju konfigurera lista och samtalsfønster næstan precis som du sjælv vill!?
Ang. cmd+tab problemet med utorrent och vissa andra program måste bero på hur utvecklarna har skrivit programmen, inte apples fel. Nær du har tabbat till utorrent och det fortfarande inte dyker upp, ta bara cmd+1 och fønstret dyker upp, samma gæller før Apples Mail.
Inte så jobbigt som du får det att låta.
Ang. firefoxfønsterproblemet, væxla fønster med cmd+<.
Anvænd Safari 4.
Ær du fortfarande inte nøjd, gå tillbaka till windows.
Bara för att se om det stämmer de du säger så startade jag iTunes och sen minimerade jag rutan. Klickade på cmd+tab tills jag kom till iTunes, men iTunes rutan dök inte upp. Såklart står det iTunes uppe vid vänstra hörnet, men själva programmet, själva rutan dyker inte upp.
Alltså är det inte fel på programmeringen av dessa program, utan det är OSX som inte är skapad för detta..
iTunes rutan är där nere vid papperskorgen just nu minimerad. Klickar på exposé knappen men rutorna som är minimerade dyker inte upp. Om iTunes rutan däremot är bakom t.ex firefox rutan då dyker den upp genom exposé, men inte om den är minimerad.
Sen så använder jag mig av Firefox, varför ska jag använda mig av Safari? Jag ska inte behöva använda mig bara av Apple produkter, det är val jag har gjort och jag älskar Firefox. Och jag använde Safari i 5 minuter sen flög den direkt till papperskorgen, samma sak med Adium. MSN for Mac enligt mig slår Adium. Adium är extremt ful enligt mig, kanske inte enligt dig, men det är en annan val jag har gjort.
Japp, just nu använder jag Windows genom Paralell, och när jag ska använda mig av Logic, Reason, Komplete, Dreamweaver, Flash eller Photoshop, då går jag över till OSX...