2009-03-11, 16:00
Medlem
rape123s avatar
Jag vill träffa en DUKTIG fotograf som kan ta erotiska bilder av mig. Inte porr och inte heller art. Något mitt emellan, typ. Sexiga underkläder och porriga vinklar etc. Någon som har den erfarenheten eller har anlitat någon?

Jag är alltså inte ute efter att få en massa PM av oseriösa och runksugna amatörer. Jag vill träffa en fotograf med topputrustning (kamerautrusningen, alltså... ) och gärna tillgång till studio.
Citera
2009-03-11, 16:35
Medlem
Brunsaxs avatar
Får man fråga vad du skall ha bilderna till?
Titta tillbaka på om 5 år när du är gammal och hängig?
Citera
2009-03-11, 17:29
Moderator
evilhoneys avatar
Tänk på reglerna, det här är ingen yrkesförmedling, länka gärna till fotografer och diskutera dem men kontakt får ni söka på annat håll.
//mod
Citera
2009-03-11, 18:32
Medlem
www.modellbilder.se eller www.fotosidan.nu kan du söka fotografer på annars.
Citera
2010-07-13, 19:57
Medlem
skulle gärna fotografera jag med, tyvär är jag osäker på om jag har vad som behövs för en bra bakgrund inomhus.
jag har aldrig testat avståndsfotografering även om jag läst om det och det är lätt att göra en hyfsat bra ide om det hela och andvända lite belysning.

kan ställa upp men det skulle bli ett patetiskt men stort försök som troligen bara skulle ge en 5a av 10
Citera
2010-07-13, 20:05
Medlem
http://images.rolfsson.com/

där har du en kille som har stor erfarenhet i alla fall.
Citera
2010-07-13, 20:50
Medlem
Kolla på fotosidan efter någon som har tagit i dina ögon smickrande bilder och kontakta personen själv?
Citera
2010-07-14, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Jag har en digitalkamera. Kom hit!
Wow.. För det är ju en garanti ..

Som största tyngdlyftaren nere på klubben snackade om... Att det var bara att köpa en digital systemkamera så ville alla brudar bli fotade och bla bla, så himla bra ragg.

Och om tjejen hade pojkvän kunde man säga "han kan filma!"

Och den andra muppen hade väl också några "råd."

Det är ju bra att de där killarna är så tvärsäkra på att de har så mycket mer att komma med än jag själv. Verkligen toppenmetoder!

Skall det bli bra bilder bör man väl ha en lite fetare blixt eller tre också, och veta hur man använder dem.

Jag har inga och vet inte hur man gör så det handlar knappast om "omg jag är mycket bättre kom hit istället!"
Citera
2010-07-14, 02:49
Medlem
Någon topputrustning behöver det väl inte vara heller.

Tror någon på pentax forum hade fotat riktigt bra bilder med vad det nu var för inte-alls-särskilt-dyrt-objektiv, möjligen tokina 50-135/2.8 @ 80 mm eller något men kan ha varit något annat med.

Någon annan där eller någon annanstans hade tagit massa bikinibilder på asiater (dpreview kanske?) med om det var sigma 150/2.8 macron, och de såg ju också bra ut.

Nu minns jag väl inte direkt hur bilderna såg ut på någon av dem men bra mycket viktigare än utrustningen är ju att personen som använder den faktiskt kan fota.

En Canon 550D tar ju inte sämre bilder än en Canon 7D sålänge det inte är mycket rörelse. Nikon D90 har ju lika hög kvalite på pixlarna bortsett från hög ISO (möjligen tom bättre på annat) som Canon 5D som är/var i en mycket högre klass. Pentax K-x är ju tokbillig men ligger ju också på motsvarande nivå. Man kan väl ha och kontrollera vilka blixtrar som helst även på en D90 och sålänge det är APS-C så är det ju samma glas man kan använda. Men liksom, även "dåligt" glas kan ju ha en skön karaktär. Och bra glas, blixtrar och dyrt kamerahus är ju ingen garanti för att personen som använder dem vet vad han eller hon sysslar med. Hur många köper inte billiga digitala systemkameror bara för att mestadels fota på automatik med kitobjektivet? Kanske därför folk antar/anser att dyrare grejer är "bättre."

Dyr utrustning handlar ju mer om ekonomi än kunskap.

Tråden kanske gör sig bättre under fotografi än erotik och sexualitet med ... Då är det kanske fotografer istället för "amatörrunkare" som svarar ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in