2009-03-11, 14:30
Medlem
Skulle det?
2009-03-11, 14:32
Medlem
micaeles avatar
Beror väl på var bomberna smäller? Så länge inte BGC och trådarna därifrån går under lär det vara uppe.
2009-03-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Beror väl på var bomberna smäller? Så länge inte BGC och trådarna därifrån går under lär det vara uppe.

Vad är BGC?
2009-03-11, 14:37
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Vad är BGC?
BankGiroCentralen i Stockholm, där FB's servrar bor.
Du hittar lite mer om det om du söker på det i detta forum. Så du får en bild av var allting står och vad påstått världskrig måste åstadkomma för att släcka ner FB.

Och hur skulle man klara sig utan FB om det blev världskrig? En tråd i Politik - Utrikes där alla diskuterar fenomenet samtidigt vore en nödvändighet.
2009-03-11, 14:39
Medlem
4283s avatar
Citat:
Du hittar lite mer om det om du söker på det i detta forum. Så du får en bild av var allting står och vad påstått världskrig måste åstadkomma för att släcka ner FB.

Och hur skulle man klara sig utan FB om det blev världskrig? En tråd i Politik - Utrikes där alla diskuterar fenomenet samtidigt vore en nödvändighet.
Står inte servrarna utomlands? Pga lagar osv? Det trodde jag, det.
En tråd i Vapen & Militär hade nog varit kraftigt besökt också.
2009-03-11, 14:40
Bannlyst
Citat:

Hostades inte fb i Storbritannien?
2009-03-11, 14:46
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigdaddy
Hostades inte fb i Storbritannien?

Det är väl bara Webbhotellet som ligger i Storbritannien eller har jag fel, kan ingenting om hemsidor hur dom styrs eller nått så borde inte uttala mig egentligen.
2009-03-11, 14:56
Medlem
micaeles avatar
Nu var det knappast vad tråden skulle handla om, but here goes (av vad jag har förstått och läst, så jag hoppas att jag inte skämmer ut mig för mycket):
Företaget som driver Flashback (FMG) är baserat i Storbrittanien, men servrarna finns i Stockholm på BGC. Det har diskuterats fram i otaliga tidigare trådar.

Kontentan - går Stockholm ner går Flashback ner.
2009-03-11, 14:57
Bannlyst
Kan du, TS, ge en anledning till varför Flashback skulle stänga ner om det blev världskrig?
2009-03-11, 15:01
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Nu var det knappast vad tråden skulle handla om, but here goes (av vad jag har förstått och läst, så jag hoppas att jag inte skämmer ut mig för mycket):
Företaget som driver Flashback (FMG) är baserat i Storbrittanien, men servrarna finns i Stockholm på BGC. Det har diskuterats fram i otaliga tidigare trådar.

Kontentan - går Stockholm ner går Flashback ner.
FMG, dvs Flashback Media Group är baserat i Sverige, och är inte det som driver Flashback Forum. Flashback Forum drivs av Flashback Enterprises Ltd.

Servrarna som driver forumet finns hos Bahnhof, vilket en enkel traceroute bekräftar.

Vid ett världskrig... nja, finns det ström och internetkoppling kommer nog Flashback vara uppe.
Senast redigerad av ChristianX 2009-03-11 kl. 15:04.
2009-03-11, 15:03
Medlem
Citat:

Ok, tack!

Fatta potentialen till FB's största tråd
2009-03-11, 15:06
Medlem
Tjohildas avatar
Fb - just duck and cover! http://www.youtube.com/watch?v=ixy5FBLnh7o
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto