Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
35,15%
103 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
64,85%
190 röster
2012-02-14, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag håller med..Micke Bergvall är för himla skön..Både rolig och väldigt kompetent..Han kan verkligen fotboll..Han håller sig inom ramen hela tiden utan att gå till överdrift..Få som klarar det! Han förtjänar mycket större uppmärksamhet.

Eurosport öht har en hel del sköna och duktiga kommentatorer...inte bara i fotboll.

Lite OT kanske..då denna tråden handlar om vem som är sämst!
Tittar inte så mycket på Eurosport men under afcon så var jag faktiskt riktigt imponerad av Micke! Lätt en av de bästa kommentaterna vi har i Sverige.
Citera
2012-02-14, 01:20
Medlem
R4hu7s avatar
Personligen tycker jag att Arne Hegerfors är riktigt usel som kommentator, iallafall när han kommenterar Real Madrids matcher (vilket är väldigt ofta).
Stör mig mest på hans uttal på vissa spelare som t.ex. så säger han "Pääpé" och "Kalle Schon". Att höra dessa hiskeliga uttal ett flertal gånger under en match går en på nerverna tillslut ;D

Inte nog med det, allt för ofta så blandar han ihop di Maria med Özil, alltså när Özil har bollen så säger han (inte hela tiden men det har hänt x antal gånger) istället att det är di Maria som har bollen och det har han gjort vid flera olika matchtillfällen när Real Madrid har spelat.

Alla kan säga fel, men gång på gång är inte okej, speciellt inte för en expertkommentator som Arne Hegerfors.
Citera
2012-02-14, 01:20
Medlem
kirrem4ns avatar
..Svaret är Bosse Pettersson utan tvekan!
Det är så illa att jag blir irriterad om han ska kommentera matchen jag vill se, Han är nog den enda som ensam kan förstöra en hel match!
Citera
2012-02-25, 22:11
Medlem
Hussfelt och Åslund har ju ett komplex där de måste framhäva allt som har med Serie A att göra, som det största, vackraste och bästa. Men man ska inte klaga, för det är grymt underhållande!
Citera
2012-02-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Sämsta genom alla tider är i alla fall lätt:
Bosse Hansson!

Ni som är yngre kan skratta er glada att slippa denna dryga kommentator.
Blev det mål märkte han det knappt. Höjde aldrig rösten och var totalt ointresserad.
Exempel på en kommentar:
"...och bollen går ut över sidlinjen ... fast ändå inte..."

Blir fortfarande irriterad då han förstörde matchen Barcelona-IFK Göteborg.
Blåvitt spelade ut favoriterna Barcelona enligt noter med 3-0 på hemmaplan i semifinalen i Europacupen (not. nu champions league).
Buttertalande Hansson började kommentera att det här kommer aldrig att gå (matchen hade inte ens startat).... och det var var typ vad han sa genom hela matchen. Någon som kommer ihåg detta?
Jag anser att Blåvitt blev bortdömd i den matchen. Bl.a. ett bortdömt mål efter bra spel, men Hansson var hela tiden på Barcelonas sida och extremt pessimistisk. IFK förlorade sedan på straffar.
Sen dess har jag fått magont så fort jag hör rösten av Bo Hansson, som nog var gladast av alla på Nou Camp den dagen!

Lika självklart som Bo Hansson är den sämste kommentatorn genom tiderna i Sverige är Glenn Strömberg den bästa expertkommentatorn genom alla tider.

Det roligaste är ju att han 1976, vid OS-finalen i 3000 m hinder, totalt skiter i att Anders Gärderud vinner och slår nytt världsrekord och istället begeistrar sig över att Dan Glans blir 7a i loppet. Synnerligen märklig människa, den där Bo Hansson.

"...och då faller även domaren för det" är ju en fras som han använde ofta.
Citera
2012-02-26, 01:14
Medlem
yllops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malchik
Hussfelt och Åslund har ju ett komplex där de måste framhäva allt som har med Serie A att göra, som det största, vackraste och bästa. Men man ska inte klaga, för det är grymt underhållande!
Haha verkligen! Det är lite som att dom är två säljare som fått vara tvungna att sälja den dåliga bilen typ. och verkligen den minsta lilla positiva saken med bilen framhäver dom något fruktansvärt. Iallafall Hussfelt.
Citera
2012-02-26, 05:42
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Antoniooooooooooooo Nocerinooooooooooooooo!

Du är fascinerande usel mitt i alla dina komplex, Husse.
Citera
2012-02-26, 10:20
Medlem
TITTA HÄR! TITTA HÄR! Så jävla jobbigt...
Citera
2012-02-26, 10:58
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Antoniooooooooooooo Nocerinooooooooooooooo!

Du är fascinerande usel mitt i alla dina komplex, Husse.

Åslund är ju ännu värre, killen har fått storhetsvansinne efter att ha varit med i Superlive. Sluddrar lika mycket gör han dock, säger helt obegripliga saker och visar upp en bristande kunskap i närheten av Marcus Birro.
Citera
2012-02-26, 21:28
Medlem
Citat:

Under matchen idag mellan Atalanta och Roma var Hussfelt i sitt esse, han verkligen skrek STAAATUS QUE!!! När Atalanta av någon anledning marscherade in till "Whater ever you want" eller vad den nu heter. Mycket underhållande!
Citera
2012-02-26, 21:33
Medlem
Fula Gubbens avatar
Åslund går bättre ihop som live-kommentator med Perlskog än med Hussfelt, även om det är som att säga att en förkylning är lindrigare ihop med kolera än med dysenteri.

Måste säga att det är ovanligt många outhärdliga matchkommentatorer numera.
Citera
2012-02-27, 00:12
Medlem
Kataloniens avatar
Johanna Garå är sämsta experten, tillför ingenting till fotbollskanalen Europa, pratar/kan bara Barca och är allmänt oskön. Näe snälla ta tillbaks Kåmark alternativt ta in Anna Brolin som kan spansk fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in