Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Sämsta genom alla tider är i alla fall lätt:
Bosse Hansson!
Ni som är yngre kan skratta er glada att slippa denna dryga kommentator.
Blev det mål märkte han det knappt. Höjde aldrig rösten och var totalt ointresserad.
Exempel på en kommentar:
"...och bollen går ut över sidlinjen ... fast ändå inte..."
Blir fortfarande irriterad då han förstörde matchen Barcelona-IFK Göteborg.
Blåvitt spelade ut favoriterna Barcelona enligt noter med 3-0 på hemmaplan i semifinalen i Europacupen (not. nu champions league).
Buttertalande Hansson började kommentera att det här kommer aldrig att gå (matchen hade inte ens startat).... och det var var typ vad han sa genom hela matchen. Någon som kommer ihåg detta?
Jag anser att Blåvitt blev bortdömd i den matchen. Bl.a. ett bortdömt mål efter bra spel, men Hansson var hela tiden på Barcelonas sida och extremt pessimistisk. IFK förlorade sedan på straffar.
Sen dess har jag fått magont så fort jag hör rösten av Bo Hansson, som nog var gladast av alla på Nou Camp den dagen!
Lika självklart som Bo Hansson är den sämste kommentatorn genom tiderna i Sverige är Glenn Strömberg den bästa expertkommentatorn genom alla tider.
Det roligaste är ju att han 1976, vid OS-finalen i 3000 m hinder, totalt skiter i att Anders Gärderud vinner och slår nytt världsrekord och istället begeistrar sig över att Dan Glans blir 7a i loppet. Synnerligen märklig människa, den där Bo Hansson.
"...och då faller även domaren för det" är ju en fras som han använde ofta.