Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
35,15%
103 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
64,85%
190 röster
2012-01-16, 15:25
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihavesoldout

Magnus Hedman var den absolut sämsta experten någonsin och jag tror och hoppas ingen annan kommer ner på hans låga nivå.

Jag vet att Hedman är dålig i tv men han var den enda som förstod/såg problemen mellan Zlatan och Guardiola. Och det var år före någon annan visste något.
Citera
2012-01-16, 16:39
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag vet att Hedman är dålig i tv men han var den enda som förstod/såg problemen mellan Zlatan och Guardiola. Och det var år före någon annan visste något.

Blandar du inte ihop Hedman med Kåmark nu?
Citera
2012-01-16, 16:59
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Blandar du inte ihop Hedman med Kåmark nu?
Jo förlåt! Kåmark var det. Mycket respekt till honom. Han "jobbar" väl för Bet365 nu? Så där ser man vart kunskap tar en i den branschen.
Citera
2012-01-16, 17:10
Medlem
MrAdlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xantrex
Återigen, är du helt jävla säker på att jag ska titta? Vilket jävla mongo. Tänk dig den pajasen i radio.

Fast det hela blir lite komiskt och underhållande på samma gång, ibland kan det vara roligt att lyssna på honom, men det var inte därför jag kollade på fotbollen. Kan gå överstyr vid vissa tillfällen och man kan tröttna på honom. En person som jag har tröttnat på ordentligt och ogillar är Bosse Pettersson. Gubben är riktigt dålig när det gäller fotboll.
Citera
2012-01-17, 20:14
Medlem
Bosse Petterson hands down, snubben kan ju verkligen inget och hans sköna kommentar angående Gattusos danskaskalle på Jordan tog hem priset.
Citera
2012-01-26, 20:28
Medlem
simonvps avatar
Ölspelet: Drick varje gång Shaaban under Afrikanska mästerskapen avbryter sig själv med "nu ska vi se här först" så fort det blir farligt. Vilken kväll man kommer få
Citera
2012-02-13, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ölspelet: Drick varje gång Shaaban under Afrikanska mästerskapen avbryter sig själv med "nu ska vi se här först" så fort det blir farligt. Vilken kväll man kommer få

Kan bara instämma. Shaaban är så jävla kul att imitera.

Micke: Inget dumt försök! Där får han till det skott som han efterlyste!

Rami: AaooO! Ett jättebra försök, och det visar vilken spelare han är.

Micke: Ja och vi vet ju vilka kvalitèer den killen har!

Rami: AaooO! Kan inte annat än hålla med. Och det har vi ju.. bla bla bla..

..

Micke: Och ett sånt läge måste han ju få bollen på mål

Rami: *paus i 3 sekunder* Aaaao! Men ändå. Jätteeeebra försök återigen.

För er som har bronsmatchen; Lyssna i slutet på Ghana-Mali och notera hur många gånger han säger "aaaao".
Citera
2012-02-13, 01:38
Medlem
Min Shaaban-favorit måste ändå vara "ojojoj"
Citera
2012-02-13, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Min Shaaban-favorit måste ändå vara "ojojoj"

haha just det!

I finalen måste han nog ha sagt "ojojojojoj......" ett tiotal gånger. Priceless. Men han och micke är så jävla sköna att lyssna på. Inte så överdrivna som exempelvis chris härenstam. Mickes röst är liksom så ansträngd på nåt sätt. Man garvar åt det. Sedan Använder han ju ord som "limmar" och "dutt o kladd". Ord som "schabbel" och "dräll" är också så underbara att höra eftersom han uttalar orden så snabbt och sedan pausar 3 sekunder, för att uttala ett nytt ord snabbt igen. Micke är nog en av mina absoluta kommentatorer.

Men om jag hatar någon så är det nog Holmgren. Äcklig röst, och låter liksom trött och på rutin. Skittråkig. Härenstam kan gå en på nerverna ibland, men hans inlevelse i Junior-VM tillsammans med Wikegård och personkemin därimellan är obetalbar. Håller inte heller med om bosse pettersson. Hans röst är underbar - stabil bisittare. Hellre honom än magnus hedman. Speciellt i VM-kval matcher där sverige spelar. Bosse Pettersson och Henrik Strömblad är UNDERBARA ihop och är sköna att lyssna på än nån jävla gaphals. Speciellt sent på kvällen... Sen att bosse har "fel" ganska ofta är bara kul ju! Mycket handlar också om vilka sporter kommentatorerna kommenterar! Staffan lindebojj är ju grym på simning och pingis, där är han TOTALT OSLAGBAR. Men han är sämst på fotboll. Perlskog platsar ju bra i handbollen, men sen är han ju otroligt tråkig när det kommer till fotboll. Perlskog var också SUVERÄN på gladiatorerna.

Han den stora killen som brukar kommentera hockeymatcher under EM är ganska jobbig att lyssna på, för hans röstläge är jobbigt. Men däremot är han entusiastisk, och briljant när det kommer till just hockey.

Nu blev det långt!
Citera
2012-02-13, 19:02
Medlem
Steff83s avatar
Jag håller med..Micke Bergvall är för himla skön..Både rolig och väldigt kompetent..Han kan verkligen fotboll..Han håller sig inom ramen hela tiden utan att gå till överdrift..Få som klarar det! Han förtjänar mycket större uppmärksamhet.

Eurosport öht har en hel del sköna och duktiga kommentatorer...inte bara i fotboll.

Lite OT kanske..då denna tråden handlar om vem som är sämst!
Citera
2012-02-13, 21:33
Medlem
Sämsta genom alla tider är i alla fall lätt:
Bosse Hansson!

Ni som är yngre kan skratta er glada att slippa denna dryga kommentator.
Blev det mål märkte han det knappt. Höjde aldrig rösten och var totalt ointresserad.
Exempel på en kommentar:
"...och bollen går ut över sidlinjen ... fast ändå inte..."

Blir fortfarande irriterad då han förstörde matchen Barcelona-IFK Göteborg.
Blåvitt spelade ut favoriterna Barcelona enligt noter med 3-0 på hemmaplan i semifinalen i Europacupen (not. nu champions league).
Buttertalande Hansson började kommentera att det här kommer aldrig att gå (matchen hade inte ens startat).... och det var var typ vad han sa genom hela matchen. Någon som kommer ihåg detta?
Jag anser att Blåvitt blev bortdömd i den matchen. Bl.a. ett bortdömt mål efter bra spel, men Hansson var hela tiden på Barcelonas sida och extremt pessimistisk. IFK förlorade sedan på straffar.
Sen dess har jag fått magont så fort jag hör rösten av Bo Hansson, som nog var gladast av alla på Nou Camp den dagen!

Lika självklart som Bo Hansson är den sämste kommentatorn genom tiderna i Sverige är Glenn Strömberg den bästa expertkommentatorn genom alla tider.
Senast redigerad av Nikkel 2012-02-13 kl. 21:35.
Citera
2012-02-14, 01:09
Medlem
bagarn29s avatar
Hela tv4 staben är under all kritik allra sämst är Åslund.
Viasatgänget är slagna med målfoto med undantag av Ola Andersson.
Erik Niva har en röst som göra att somnar och sedan drömmer mardrömmar.

Enkelt uttryckt lämna sporten till SvT och låt de andra ägna sig åt att sälja reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in