Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
35,17%
102 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
64,83%
188 röster
2016-09-29, 21:13
Avstängd
Lacerdas avatar
Ser Manchester spela mot något skitlag på nian nu. Niklas Jarelind och Arneng är ju inte så jättestimulerande att lyssna på direkt.
Måste fan leta upp en alternativ ljudkälla!
Citera
2016-09-29, 23:31
Avslutad
Jag skrev här för ett bra tag sedan och har sedan dess haft missnöjet att uppleva Hussfelt kommentera. Karln borde förses med munkavle. Inte en sekund är han tyst.
Citera
2016-09-30, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag skrev här för ett bra tag sedan och har sedan dess haft missnöjet att uppleva Hussfelt kommentera. Karln borde förses med munkavle. Inte en sekund är han tyst.
Han borde hålla sig till gladiatorerna.
Citera
2016-10-03, 13:01
Medlem
Länge haft svårt för Jonas Dahlquist. Avskyr hur han ska överdriva efter vissa mål och börja gapa saker i stil med "men vad ÄR det för mål?!?!?". Det är som att hans utgångsläge är att det inte kan bli snygga mål i Allsvenskan och därför måste vara chockad när det faktiskt sker.

Alla bitar föll på plats när jag för första gången såg honom sitta med i Eurotalk och han gav ett djupt osympatiskt intryck genom sina dräpande kommenterar och allmänt otrevliga sätt. Där fick man se Jonas riktiga jag. Att vara gaphalsen som blir helt till sig för att Gefle kan sätta en boll i krysset är bara så han tjänar sina pengar.
Citera
2016-12-03, 23:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Martin åslund.

Sjukt oskön att lyssna på stammar och har sig. Märkligt ordförråd. Ser ut som en riktig jävla brat. Märks ochså att han har väldigt dålig koll på Premier league. Inte mycket till expert där inte. Verkar av någon anledning vara omtyckt dock?
Citera
2016-12-03, 23:54
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Martin åslund.

Sjukt oskön att lyssna på stammar och har sig. Märkligt ordförråd. Ser ut som en riktig jävla brat. Märks ochså att han har väldigt dålig koll på Premier league. Inte mycket till expert där inte. Verkar av någon anledning vara omtyckt dock?
Vi som gillar Martin gillar honom verkligen. Idag erkände han själv i studion att han inte har någon superkoll på PL. Vi som följer Serie A diggar honom i alla fall.
Citera
2016-12-04, 07:34
Medlem
Concubines avatar
Vem är han som pratar så enerverande jobbig stockholmska på viasat? Tror förnamnet börjar på J. Han verkar kunnig och så, men...ja. Sen finns det han som låter som att han håller på att skita på sig varje gång ett lag har en bra målchans/gör mål, tror det var han som kommenterade Arsenal-matchen igår.
Citera
2016-12-04, 08:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Martin åslund.

Han är absolut kunnig om till exempel Serie A, men som du säger. Han är kass tekniskt. Han skulle behöva träna upp sitt språk.
Citera
2016-12-04, 08:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Martin Åslund är ju mil bättre än någon annan expert i Sverige för tillfället.

Hans dialekt/röst är bara något att vänja sig vid.
Citera
2016-12-04, 11:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Länge haft svårt för Jonas Dahlquist. Avskyr hur han ska överdriva efter vissa mål och börja gapa saker i stil med "men vad ÄR det för mål?!?!?". Det är som att hans utgångsläge är att det inte kan bli snygga mål i Allsvenskan och därför måste vara chockad när det faktiskt sker.

Alla bitar föll på plats när jag för första gången såg honom sitta med i Eurotalk och han gav ett djupt osympatiskt intryck genom sina dräpande kommenterar och allmänt otrevliga sätt. Där fick man se Jonas riktiga jag. Att vara gaphalsen som blir helt till sig för att Gefle kan sätta en boll i krysset är bara så han tjänar sina pengar.
Upplever Jonas precis tvärtom, skön och sympatisk människa och det du kallar överdrifter skulle jag kalla inlevelse (som sagt den viktigaste förmågan hos en kommentator)
Citera
2016-12-04, 12:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Martin åslund.

Åslunds problem HAR varit att han varit överambitiös och att han ibland försökt sig på lite för svåra ord och begrepp som inte riktigt passat in i sammanhanget. Det har han dock slipat bort rejält, även om det kommer tillbaka lite då och då.

Som expert är han dock bäst för tillfället, vet i ärlighetens namn inte vem som slår honom på fingrarna där. Jävligt skarp analytisk förmåga, bra på att snabbt se och förklara exempelvis varför en passning är bra slagen, varför den löpningen är bra, varför försvararen läste spelet bra osv. Väldigt bra på att se helhetsbilder är han också.

Det stockholmska/bratiga får man leva med, även om jag förstår att det såklart finns en hel del Stockholmskomplex ute i landsbygderna, så därför förstår jag varför han kan framstå som osympatisk.
Citera
2016-12-04, 13:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Sämst är väl ändå tv-cheferna som verkar tycka att kön och hudfärg är de viktigaste kriterierna för kommentatorer/experter. Det blir lite löjligt faktiskt när VARJE kanal nu försöker övertrumfa varandra i politiskt korrekthet genom att lansera nya stjärnskott utan tillräcklig kunskap, erfarenhet eller tv-mässighet t.ex. i form av en bra röst som man orkar lyssna på (röstens klang, karaktär och tonläge är otroligt viktigt för upplevelsen).

Det här gäller inte bara fotboll, utan även annan sport. SVT har nu i helgen gjort sitt bästa för att sabba skidskyttet och utförsåkningen genom att parallellsända med usla, inkvoterade kvinnliga kommentatorer. Vad tittarna tycker bryr sig de ansvariga inte om, de är helt uppfyllda av känslan av att vara missionärer på ett JÄTTEVIKTIGT uppdrag. De ser sig själva som modiga revolutionärer, medan de i själva verket bara är skitnödiga opportunister som ängsligt tillber MÅNGFALDSGUDEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in