2009-03-11, 09:26
Medlem
Fails avatar
Nyteknik är ju tekniktidningarnas aftonbladet, allt de skriver måste tas med några lastbilar salt.
Citera
2009-03-11, 13:59
Medlem
Barbaflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Känns som ett väldigt udda urval som inte säger mycket om något alls. Varför 25? varför inte 3 (bara Chalmers och KTH i topp!)? Varför inte 100? Varför inte alla ingenjörer som taxerar över 1.000.000kr i lön (så att artikelns rubrik faktiskt stämmer)?
----------------------
(Nej, jag är inte civ.ing-student vid CTH eller KTH)
Du har rätt i att artikelförfattaren borde ha tittat på alla ingenjörer som har minst en miljon i lön. Något annat som är lite knepigt är att listan inte omfattar alla: "När skatteverket har granskat samtliga deklarationer kommer förmodligen Ericssons vd Carl-Henric Svanberg att toppa ingenjörslistan." Så oavsett om man tar de tio, eller de tre, eller bara den allra mest välbetalda så skulle listan toppas av LiTH.
----------------------
(Nej, jag är inte, och har ej heller varit, civ.ing-student vid LiTH.)
Citera
2009-03-11, 22:40
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k
Mattetentorna, iaf de första kurserna, är liknande för alla tek-fak linjer, spelar ingen större roll vilken civ.ing.-linje man går (menar såklart på LiTH då).

MAI på LiTH ska väl vara lite känt för att vara hårda och svåra, nitiska jävlar de där som du säkert vet

Trevlig läsning i övrigt måste jag säga hehe.

/Bubba

Jo, jag vet men jag menade jämfört med andra tekniska högskolor. MAI är fan inte roliga

Citat:
Nyteknik är ju tekniktidningarnas aftonbladet, allt de skriver måste tas med några lastbilar salt.

Det har jag ingen koll på men alla sådana saker bör tas med en nypa salt. Arbetslöshet på 0% låter helt sjukt.
Citera
2009-03-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
"Landets 25 mest välbetalda ingenjörer"?

Hur många ingenjörer har utexaminerats från relevanta lärosäten under tidsperioden från det att de 25 gick på högskolan, fram tills nu?

Känns som ett väldigt udda urval som inte säger mycket om något alls. Varför 25? varför inte 3 (bara Chalmers och KTH i topp!)? Varför inte 100? Varför inte alla ingenjörer som taxerar över 1.000.000kr i lön (så att artikelns rubrik faktiskt stämmer)?

Och lägg märke till att de bara har med folk som jobbar kvar i Sverige...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in