2009-03-10, 18:45
Medlem
Hej!

Jag har ett problem med min dator, stängde av den i eftermiddags som vanligt, och nu ikväll när jag ska starta den så beter den sig väldigt konstigt. Skärmen är på men ingen bild, och efter cirka 10 sekunder så piper datorn, först ett ganska långt pip, följt av tre snabba. har provat det mesta utom att ge mig in i datorn och rota.

Alla fläktar går, lyser som den ska, men har ingen bild på skärmen. Och den är det inget fel på.

Någon som har en aning om vad som försiggår?
Citera
2009-03-10, 18:55
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

(gissningsvis minnet, men jag vet inte vad du har för moderkort så du fick en länk istället)
Citera
2009-03-10, 18:56
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lothlim
Hej!

Jag har ett problem med min dator, stängde av den i eftermiddags som vanligt, och nu ikväll när jag ska starta den så beter den sig väldigt konstigt. Skärmen är på men ingen bild, och efter cirka 10 sekunder så piper datorn, först ett ganska långt pip, följt av tre snabba. har provat det mesta utom att ge mig in i datorn och rota.

Alla fläktar går, lyser som den ska, men har ingen bild på skärmen. Och den är det inget fel på.

Någon som har en aning om vad som försiggår?

Hej prova att slå upp dina felkoder i moderkortets manual. Har du ingen manual så surfa in på tillverkarens hemsida välj din produkt och ladda ner / läs manualen.

Edit: Förbannade mod att hinna före
Citera
2009-03-10, 19:09
Medlem
Tack för era svar, men jag hade tur den här gången. bröt strömmen, plockade ur allt ur burken, mosade powerknappen ungefär 5-10 sek för att få ur all resterande ström (vet inte ens om detta gjorde någon nytta men jag fick det tipset). Sen pluggade jag i mus och skärm, och se på fan! Dumburken är helt normal igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in