2009-07-24, 17:44
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juggepugge
Jag kan köpa förbudet om det är för att undvika egen reklam etc. men att tillåta snack om en webbsida och inte en mailadress när det i stor är samma sak är för mig idiotiskt! vad spelar det för roll, webbsidan är ju knappast lagligare bara för att det är en webbsida?? och idag när man kan slänga upp en sida anonymt på 5 minuter är det än mera ofattbart.
Det är ju just det som är så lustigt. Det är totalförbjudet att posta mailadresser till säljare, däremot är det fullt tillåtet att länka till en gratis freewebsite som endast innehåller texten "knarkviapost@mailadress.com - maila mig"...
Citera
2009-07-24, 18:00
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det är ju just det som är så lustigt. Det är totalförbjudet att posta mailadresser till säljare, däremot är det fullt tillåtet att länka till en gratis freewebsite som endast innehåller texten "knarkviapost@mailadress.com - maila mig"...
Vad jag kan se av admin4:s uttalande ovan så är inte det tillåtet.

Någonstans måste ju en gräns dras, och tanken är väl att inte låta Flashbacks forum bli en plats där man byter mailadresser med varandra, men ändå ge en möjlighet att diskutera försäljare. Gränsen är då dragen vid att det skall handla om en "etablerad" försäljare med en webshop.
Citera
2009-07-24, 20:43
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Gränsen är då dragen vid att det skall handla om en "etablerad" försäljare med en webshop.
Problemet är ju att det inte finns någon definition av "webshop". Vad är en webshop? En site där man kan lägga varor i kundvagnen? En site som innehåller en prislista? En site som förmedlar kontakten mellan köpare och säljare?
Citera
2009-07-25, 03:07
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Problemet är ju att det inte finns någon definition av "webshop". Vad är en webshop? En site där man kan lägga varor i kundvagnen? En site som innehåller en prislista? En site som förmedlar kontakten mellan köpare och säljare?
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Länkar till "etablerade" webshoppar är tillåtna, dvs sidor där det finns ett sortiment, priser och kontaktuppgifter. Kontaktuppgiften här kan, men måste inte, vara en mailadress.

Mailadresser till sådana försäljare är inte tillåtna.

admin4
Hur svårt kan det vara att förstå?

admin3
Citera
2009-07-25, 03:19
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin3
Hur svårt kan det vara att förstå?

admin3

Det är ju svårt att förstå? Jag kan alltså lägga ut ett textdokument på pastebin med priser + produkter + mailadress och det är accepterat att någon annan medlem fått sitt skit och rekommenderat pastebin-sidan?

Edit: Pastebin = http://pastebin.com/
Citera
2009-08-31, 19:06
Medlem
Harrison_Fords avatar
tycker man ska vara försikig med mailkranar
Citera
2009-12-04, 17:10
Medlem
Nexorlights avatar
Jag håller med. Tråkigt nog så kollar fan polisen och andra myndigheter flashback för insikt i "drog världen" tex dels pga FB som salvia divonerium blev olagligt. Folk bör vara lite försiktiga med vad de pratar om eftersom det finns stor chans at polisen ser. grejen med att man inte får sälja eller ens antyda försäljning via post/pm är ju bra säkerhet för användarna här också. liksom vad skulle hända om FB lades ner
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in