Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag tycker inte att en sådan tråd platsar på ett diskussionsforum. Läsvärdet för alla andra är noll, enbart de eventuellt inblandade som eventuellt handlar av X har intresse av tråden, antalet personer går väl att räkna på en hands fingrar.
Det är som att fråga om det var fler som märkte att 7-bussen utanför Hjo var försenad med 5 minuter i morse.
Ur KFK-regeln:
Jag menade inte att man i huvudsak ska starta en tråd med denna frågeställning utan undrade över om det är tillåtet att ställa den i en av de befintliga trådarna om internetshopper. Det finns adresser som används av ganska många fler än vad som går att räkna på en hands fingrar. Din jämförelse funkar därför inte riktigt, nåväl kanske i vissa fall, men kontrollerar ni verkligen så hårt för hur många ämnet är intressant och plockar bort inlägg på grund av detta?
Jag skulle vilja påstå att diskussionerna om såna här adresser inte är särskilt annorlunda från att diskutera ett spel i beta-fas där endast vissa har tillgång till spelet, eller liknande.
Fick inte riktigt svar på min fråga. Stämmer det att det är ok att fråga exempelvis "Någon som kan gröna XX?"?
Som det är nu är det inte ofta som mailadresser (i form av förkortningar och censurerade adresser) omnämns. Detta är väl för att folk är rädda att bryta mot den förändrade regeln, men som det ser ut så gör man väl inte det?