2009-03-10, 16:53
Medlem
Hej!

Var på syo-samtal igår. Pluggar för närvarande pedagogik I, 30 hp.
Jag fick som tips av denna syo att snickra ihop en egen kandidatsexamen (vilket betyder 90 hp i speciellt ämne + uppsats på det och sedan 90 ytterligare hp för att allt sammanlagt ska bli 180 hp).
Hon sa att det bara är att välja och vraka mellan kurser, så länge man känner att det representerar sig själv, en bra utveckling och kan argumentera för en framtida arbetsgivare varför man valt dessa ämnen.

Jag känner att detta känns rätt... flummigt. Men samtidigt fantastiskt då man inte är "bunden" till en viss linje (och universitet) och kan flytta runt och bestämma allt eftersom man vill göra.

Vill arbeta med människor på något viss på något form av "ledarvis" (ex projektledare) och därför läsa allmänna, "nyttiga" ämnen. Förmodligen blir dessa 90 hp i pedagogik men har inte bestämt det än.

Någon som gjort detta eller vet någon som har löst det på det här sättet.
Och viktigaste av allt; leder detta till arbete eller kommer dessa tre år vara "kastade i sjön"?
Citera
2009-03-10, 17:58
Medlem
karykhs avatar
Jag tycker absolut du ska välja att ta en egen kandidat.

Vi med riktiga utbildningar behöver inte fler att konkurrera med.
Citera
2009-03-10, 18:01
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karykh
Jag tycker absolut du ska välja att ta en egen kandidat.

Vi med riktiga utbildningar behöver inte fler att konkurrera med.

Citera
2009-03-10, 18:02
Medlem
timpakays avatar
Det går alldeles utmärkt att snickra ihop sitt egna program istället för att gå en linje. Vill du bli projektledare vet jag dock inte om pedagogik är det bästa att välja. Ekonomi + den branschen du vill projektleda inom passar nog bra.
Citera
2009-03-10, 21:12
Medlem
alltså, jag är totalt ointresserad av ekonomi som teoretiskt ämne (tänkte dock lägga till nationalekonomi alt företagsekonomi i det.
för tanken är kanske att jag ska vägleda folk snarare än ha hand om ekonomin i det hela. vilket är min "dröm" eller "mål".

men vad säger ni, det där med att ni inte behöver konkurrens - är det så att med egen kanditat är det svårt att få jobb? (ångest!)
Citera
2009-03-10, 22:43
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagborr
alltså, jag är totalt ointresserad av ekonomi som teoretiskt ämne (tänkte dock lägga till nationalekonomi alt företagsekonomi i det.
för tanken är kanske att jag ska vägleda folk snarare än ha hand om ekonomin i det hela. vilket är min "dröm" eller "mål".

men vad säger ni, det där med att ni inte behöver konkurrens - är det så att med egen kanditat är det svårt att få jobb? (ångest!)

Egen kandidat har oftast ingenting med saken att göra. Frågan är vad du har för kurser i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in