2009-03-10, 15:45
Medlem
Har fått jobb på en budbilsfirma som samarbetar med posten. Jag kommer att köra fasta tider 7-4 och "oftast" ha fasta områden i storstockholm. Vill veta från er med erfarenhet. Hur stressigt är det osv?. Jag måste även vara flexibel på helger osv och kunna köra närsomhelst.

Har inte skrivit på något papper ännu men vill gärna höra era erfarenheter från yrket innan? Är väldigt tacksam för svar då min stresströskel är ganska låg.
Citera
2009-03-10, 18:56
Medlem
Ingen med erfarenhet?
Citera
2009-03-10, 19:03
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte79
Har fått jobb på en budbilsfirma som samarbetar med posten. Jag kommer att köra fasta tider 7-4 och "oftast" ha fasta områden i storstockholm. Vill veta från er med erfarenhet. Hur stressigt är det osv?. Jag måste även vara flexibel på helger osv och kunna köra närsomhelst.

Har inte skrivit på något papper ännu men vill gärna höra era erfarenheter från yrket innan? Är väldigt tacksam för svar då min stresströskel är ganska låg.
Ja det kan stundtals vara jävligt stressigt, samt att du ska kunna hitta bra i stan. Oftast är det mycket trafik så du bör kunna hitta alternativa vägar dit du ska, åker du på en sk panikare så har du max 30 minuter på dig att hämta och lämna paketet. Kör du på provision så är det ännu mer stress, om du nu vill få en hyffsad lön.

Lycka till med jobbet.

Om du inte vill ha jobbet så kan jag ta det...
Citera
2009-03-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Ja det kan stundtals vara jävligt stressigt, samt att du ska kunna hitta bra i stan. Oftast är det mycket trafik så du bör kunna hitta alternativa vägar dit du ska, åker du på en sk panikare så har du max 30 minuter på dig att hämta och lämna paketet. Kör du på provision så är det ännu mer stress, om du nu vill få en hyffsad lön.

Lycka till med jobbet.

Om du inte vill ha jobbet så kan jag ta det...

Men jobbet är ju fasta tider (vad som nu menas med det?) Och fast rutt. Kankse trycker på en ännu mer paket då.
Citera
2009-03-11, 10:42
Medlem
Ingen som tyckt att det kan va stressigt? med fasta tider och fast rutt.
Citera
2009-03-11, 11:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ingen som tyckt att det kan va stressigt? med fasta tider och fast rutt.
Jag pratar ibland med killarna som lämnar pakit där jag jobbar och det verkar som de flesta upplever jobbet som stressigt.
Citera
2009-03-11, 11:44
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Men jobbet är ju fasta tider (vad som nu menas med det?) Och fast rutt. Kankse trycker på en ännu mer paket då.
Även fast du har fasta tider så kan det ju ändå vaa så att du får betalt per inkört. Dvs provision, ju mer du hinner köra under dina 8 timmar, ju högre lön. Om du bara har i snitt 10-15 körningar om dan i en månad så får du ut kanske runt 5-6 tusen, nästa månad så kör du 20-30 körnaingar om dan och får då ut 12-13 tusen efter skatt.
Så ta reda på om du har fast månadslön eller om det är på provisonbaserad lön.
Citera
2009-04-26, 15:00
Medlem
Citat:

Tjena! Jag skulle gärna vilja ha ett liknande jobb, undrar därför hur du gick till väga och vart du vände dig? lycka till med ditt nya jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in