Hcg

2009-03-10, 09:49
Medlem
Tjena jag kör ju en 12 veckors kur med hcg upplägg V 3,4 7-8 & 11-12 500iu Hcg E3D..

Det jag vill få fram ifall jag inte skulle ta denna hcg skulle det kunna leda till sterlisitet?
Citera
2009-03-10, 10:01
Medlem
BengtZzs avatar
Ja utan hCG blir du antagligen steril under kuren, kan nästan säga garanterat till och med. Har ju ingen fakta på det dock, hur som helst så återgår det till normala värden när du slutar kura igen. Beroende på hur du sköter din pct går det olika fort.

hCG är väldigt bra om man gör det rätt, annars kan det bli väldigt fel med gyno etc
Citera
2009-03-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ja utan hCG blir du antagligen steril under kuren, kan nästan säga garanterat till och med. Har ju ingen fakta på det dock, hur som helst så återgår det till normala värden när du slutar kura igen. Beroende på hur du sköter din pct går det olika fort.

hCG är väldigt bra om man gör det rätt, annars kan det bli väldigt fel med gyno
etc

jo jag vet det.

men tänkte försöka få fram en gräns ungefär.
Ifall jag skulle hoppa över hcg tex. Skulle jag bli steril efter pctn med?
det jag undrar och alla rekommenderar hcg från 500mg testo och uppåt.
Citera
2009-03-10, 10:12
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agame
jo jag vet det.

men tänkte försöka få fram en gräns ungefär.
Ifall jag skulle hoppa över hcg tex. Skulle jag bli steril efter pctn med?
det jag undrar och alla rekommenderar hcg från 500mg testo och uppåt.

Steriliteten kommer med nedstängdheten, när du inte är nedstängd längre så skall steriliteten försvinna. Räkna dock med att det kan ta ett tag innan det "kickas" igång.
Citera
2009-03-10, 10:16
Medlem
Citat:
Steriliteten kommer med nedstängdheten, när du inte är nedstängd längre så skall steriliteten försvinna. Räkna dock med att det kan ta ett tag innan det "kickas" igång.

så det är ingen risk att bli steriliserad föralltid ifall man tar 500mg testo cyp e5d och skiter i att ta hcg?
Citera
2009-03-10, 10:20
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agame
så det är ingen risk att bli steriliserad föralltid ifall man tar 500mg testo cyp e5d och skiter i att ta hcg?

Nej det är lugnt, skulle vara en VÄLDIGT låg chans i sådana fall. Rapporterade fall är väl en på etthundratusen som blir permanent sterila, men skulle även tippa på att det är säkert en på 100 AAS användare som kör mer än 1 år irad . Enda gången du kan bli helt steril är om du prepar såpass länge, snackar åratal irad, att kroppen inte minns längre hur den skall göra, så att säga.

Men det är ju alltid en risk, bättre att ta hCG än inte, så snabbar du på återhämtningen. Återghämtningen tar längre tid om bollarna är mindre (regel, väldigt basic förklarat)
Citera
2009-03-10, 10:23
Medlem
Citat:
Nej det är lugnt, skulle vara en VÄLDIGT låg chans i sådana fall. Rapporterade fall är väl en på etthundratusen som blir permanent sterila, men skulle även tippa på att det är säkert en på 100 AAS användare som kör mer än 1 år irad . Enda gången du kan bli helt steril är om du prepar såpass länge, snackar åratal irad, att kroppen inte minns längre hur den skall göra, så att säga.

Men det är ju alltid en risk, bättre att ta hCG än inte, så snabbar du på återhämtningen. Återghämtningen tar längre tid om bollarna är mindre (regel, väldigt basic förklarat)

okok jo jag hade tänkt o ta hcg endå men vill få fram info you know

Tack you hjälpen.

Mvh Agame
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in