Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-10, 06:19
Medlem
Tja!

Jag har en stationär dator hemma som jag har hållt på att pilla lite med. Tanken är att jag ska kunna komma åt den datorns hårddiskar vart fan jag än befinner mig.

Jag har därför tankat Windows Server 2003 och delat ut de mappar på D: som innehåller det jag vill ha åtkomst till utifrån.

Sedan går jag in på Den här datorn på min laptop och väljer Verktyg -> Anslut Nätverksenhet och då kommer denna dialog upp:

http://f.imagehost.org/0179/anslut.gif

Jag skriver in mina uppgifter och det kommer då upp en annan liten ruta där jag ska skriva in användarnamn och lösenord.
Först fick jag det att fungera utmärkt genom att skriva in "MITTDATORNAMN\Administrator" som användarnamn och det användarnamnets lösenord i lösenordsrutan. Det fungerade en timme eller två, sen helt plötsligt så gick det inte att komma in i de utdelade mapparna längre och den vill inte längre acceptera "MITTDATORNAMN\Administrator" som användarnamn längre.

Jag har inte gjort några ändringar som jag kommer att tänka på som skulle påverka detta. Men det kan också vara så att alla inställningar är helt åt helvete, det har jag inte koll på.

Min laptop tillhör inte min servers arbetsgrupp, laptopen tillhör skolans domän och serverdatorn är medlem i arbetsgruppen LAN, men det borde väl gå att fixa? Jag fick ju ändå tillgång till mapparna en liten stund

Någon som har koll som kan guida mig igenom mina problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in