Hallo, lnar trden eftersom jag har ett liknande problem.
Min ASUS blahablaha brbar och ganska ny uppfr sig lite underligt nr det gller touchpaden.
Det enda sttet jag kan stnga av touchpaden p r att avinstallera den i enhetshanteraren, jag har testat fn+f9 och ven ifall symbolen "touchpaden r nu av" kommer upp p skrmen s r den likfrbannat inte av. Testade g in p enhetens instllningar och leta upp ngot "inaktivera" och hittade detta men det gav samma resultat som nr jag anvnde fn-kommandot.
Nr jag letade upp drivrutiner och skit i egenskaperna fr touchpaden s fanns det dock ett alternativ som var grmarkerat (man kan inte rubba skiten sjlv utan mste lsa upp dessa alternativ p ngot vnster) dr det str "automatiskt" och om man skulle kunna klicka av denna s lses alternativet "inaktivera" upp, jag har dock inte hittat ngot stt att ta bort detta "automatiskt" s jag avinstallerade helt enkelt enheten, detta fungerade utmrkt tills jag startade om datorn igen och d sker ju datorn som de flesta vet upp uppdateringar (jag misstnker att det r detta som r problemet) och sen nr jag stter p fanskapet igen s fungerar touchpaden utmrkt.
Jag har anslutit en USB-mus med samma resultat sklart. Antar att jag borde stnga av att datorn ska leta efter uppdateringar sjlv eller ngot? Fast egentligen borde det ju g att lsa med att fixa s att man kan inaktivera istllet fr att man ska behva avinstallera en enhet som kan vara bra att ha ibland.